• Natt Ida

i.d bare minerals fundation

någon som testat den?

• Svar på tråden i.d bare minerals fundation
  • Yemaya

Jag använder den. Tycker den är helt ok.

• Natt Ida

okej, vilken "färg" har du? är dom lätt att få den att smälta in i huden?

• Fröken H

Jag är en stor användare av i.d produkter och jag måste säga att det aldrig mer kommer ske att jag går över till nått annat igen.

Man känner sig fräsch och resultatet är väldigt synbart på huden. Men det är inte billigt om man ska ha borstar och rätt verktyg till...tyvärr. Jag använder medium beige foundation och deras warmth powder (Ger lite färg åt hyn om man inte vill sola solarium) Rekommenderar varmt detta!

• Natt Ida

fröken h.. jag köpte precis medium beige foundation på tradera tillsammans med kakiborste (om den nu hette så?) för 225... superbilligt där, men dyrt i butik
    hittade även rouge och någon borste till det för 200 :) får se hur det blir :)

hur är i.d mascarorna och ögonskuggorna?

• Yemaya

Jag har både medium beige och light men jag använder mest light för den neutraliserar rödhet, tar lite solpuder över för att få färg. Jag har aldrig provat ögonskuggorna. Du kan beställa gratisprover som räcker superlänge från www.everydayminerals.com . Dom har bättre och billigare borstar där också. Kan också rekomendera deras concealer i mint som täcker röda plitor och finnar (om man nu har det).

• Syster mia

Använder ID dagligen. Jag är supernöjd. Nackdelen är priset, skulle aldrig lägga så mycket pengar på smink!!! Därför har jag eställt mitt från ID. Fick foundation (stor burk), mineral vail (stor burk), warmth (stor burk), flawless application brush, Kabuki brush och concealerbrush för 520 kr. Det kallar jag en bra affär. Priset ligger i USA på 1/3 av svenska priset.

• firewalkwithme

För mig funkade inte ID alls, blev vansinnigt torr och kliig i huden av den. Det är den foundation av alla jag har testat som min hud reagerat mest på. Vet att det hänt fler, tydligen finns det något ämne i IDs smink som många reagerar på (bismuth tror jag det heter). Jag rekommenderar alltså starkt att man provar ID på sin hud innan man köper den. Tål man den så är den säkert jättebra, har många vänner som älskar den! Personligen känner jag mig dock lite skeptisk till att något som så många verkar reagera på är så bra för huden som det sägs.

Jag använder istället everydayminerals som någon tipsat om i tråden, och jag tycker den är mycket bättre! Kostar dessutom ganska mycket mindre vilket ju inte är fel (även om jag generellt lägger mycket pengar på smink) . Och EMs borstar är MYCKET bättre än IDs (värdelös tyckte jag, och där håller många ID-fanatiker till vänner med mig), så ett hett tips är att beställa en kabuki från dem (då kan du också samtidigt passa på att beställa ett gratis provkit så kan du ju jämföra med ID själv om du vill).

Hoppas du hittar nåt som passar dig!

• Natt Ida

syster mia.. vilken adress till sidan e det du beställde ifrån? hur mycket gick frakten på?

• Syster mia

Köpte från Ebay. Budgivning. En av säljarna på Ebay som jag köpte ifrån var beauty_usa, en säljare med bra omdömen. Betalade via Paypal och hade sminket i postlådan 1 vecka senare.

• Natt Ida

hur funkar det här med paypal? hur skaffar man det?

Svar på tråden i.d bare minerals fundation