• Svar på tråden Overall, Coop vs Kappahl
  • wordplay

Jag har precis inhandlat en overall från H&M för 500:-

• Carrie75

Enligt VI Föräldrar test så fick Coops bäst i test.

Älskar mina grabbar
  • Thessiss

Hej.
    Enligt testet i Vi Föräldrar så är coops eget märke friends bäst och kappahls overall med märke wekids är sämst av alla testade...

• Solskensmor

Kapp-Ahls stog väl inte emot vatten va, visst var det så...

• Thessiss

nej. inte enligt deras test. detta står på kommentar om KappAhls: dålig vattenavisande förmåga.. har bara fått 2 av 5 möjliga på testet vattentäthet/vattenavvisande förmåga. sammanlagt på hela testet fick overallen betyg 2,8 och coops 4,6...

• fiamalm
    mira skrev 2008-09-20 08:52:01 följande:
    www.kappahl.se/sv/om-kappahl/kundinformation/.../vad tror ni om det här? nån sanning i det eller bara ett sätt att slippa att folk flyr deras overall?
    Jag har lärt mig genom åren att när de testar grejer gör de värsta tänkbara situation. Tex så var det ett test av barnvagnar förra året, brios handtag fick dåligt betyg då det sprack....men det var först i minus 40 grader (så kallt är det knappt här i Sverige)...det jag menar är att testerna inte alltid är förankrad med hur de används i verkligheten.

Jag lyssnar hellre på vad folk tycker om olika produkter än vad testerna säger.
  • Persilja

Skynda, skynda! Coops är det specialpris på nu... Tror att den är bättre än KappAhls.

• sarismaris

Vad kostar Coops overall??

Towa 051125 & Ella 080413
  • Maria84

Också nyfiken på vad Coops kostar..

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Silverkatten06

Vi hade en overall från KappAhl förra året och den tålde verkligen inte väta alls. Sonen blev blöt efter bara 15 minuters lek i snö och då var det några minusgrader, alltså inte bara slask.

• Sophia22

Har jobbat på Kapp Ahl, kan säga att dom ljuger absolut INTE för deras kunder och så säger jag inte bara för att jag jobbat där..
    Overallen i fråga har varit i topp i flera år förutom förr förra året pga dålig dragkedja men leverantören hade fuskat..

• Losa

overallen på coop kostar 399 nu. 549 i ordinarie. Jag köpte en i Torsdags.

• Caro Lin e
    mira skrev 2008-09-20 08:52:01 följande:
    www.kappahl.se/sv/om-kappahl/kundinformation/.../vad tror ni om det här? nån sanning i det eller bara ett sätt att slippa att folk flyr deras overall?
    Föregående år har de inte testat om overallerna är vattentäta utan bara om de är vattenavvisande. Då har KappAhls overall kunnat få bättre betyg.
    Läser man inte ordentligt vad det är de testat så verkar det ju konstigt att samma märken kan få så olika resultat från år till år. Men om man läser ser man att det är olika saker som testat och då blir det genast mindre konstigt. Frågan är då vad man som konsument tycker är viktigt.
  • sarismaris

Någon som vet hur länge Coops overall bara kostar 399 kr? Är det inom begränsad tid liksom? Har ca 8 mil till närmaste Coop som säljer kläder, så jag vet inte när jag kommer dit härnäst...

Towa 051125 & Ella 080413
Svar på tråden Overall, Coop vs Kappahl