• Anonym (mia)

25 år och ekonomi

Ni som är ca 25 utan barn, hur mycket pengar har ni sparat ihop? Eller hur mycket studielån har ni/ har ni betalat tillbaka? Vad pluggar ni eller arbetar ni med? Delar kostnader med sambo? Vad lägger ni pengar på som egentligen är "onödigt", typ cigg alkohol osv? Hur mycket har ni kvar varje månad? Nyfiken på eran ekonomi. Själv är jag fattig...

• Svar på tråden 25 år och ekonomi
  • Anonym (vi)

Ja du... vi får in ca. 25.000 (efter skatt) när räkningar är betalda har vi 17.000 kvar.

Av det lägger vi undan 3000kr i månaden till handpenning för när vi ska köpa bostadsrätt.

Då har vi 14.000 kvar att leva loppan för

Vi har inte bil, vi röker båda två. Tycker om att lägga lite extra på mat och vin. Handlar inte så mycket kläder, men det är inte direkt våran passion heller.

Jag arbetar som kundansvarig och min man som telefonförsäljare (Men han ska nog börja plugga nästa år)

Jag betalar tillbaka 500kr/mån till csn har nog en 80.000 där tror jag. Har betalat av en 10.000 ungefär... han har inga skulder än...

Nja, tycker nog inget direkt är onödigt, vi brukar ha pengar kvar på kontot när lönen kommer varje månad.. just ja, inga barn heller bara två bortskämda katter

• Anonym (vi)

Vi har för tillfället 13.000 på sparkontot, glömde jag säga!
    Vi hade mer förut, men valde att ta en resa för de pengarna istället, vi har inte bråttom med flytten

• Anonym (slösmaja)

Vi får in 35' ihop. När räkningarna är betalda så har vi 20' kvar. När vi har amorterat för månaden och betalat mat så har vi ungefär 8' kvar. Av detta sparar vi alltid under 2 tusen, så allt som allt har vi ungefär 8 tusen att roa oss för, lägga på kläder eller spara undan till semester. Vi har sammanlagt pluggat 8 år heltid och tagit studielån motsvarande det....det är många kronor..urk. Sen har vi ett billån på ca 150' kronor plus ett enkelt lån på ca 60' kronor som vi tog när vi flyttade till en tre och behövde köpa möbler.

Herre gud vad pengar man spenderar!!!