• Anonym

Konstant tryck över ögonen :-(

Alla har vi ju våra problem... men jag måste vara den enda i världen som känner så här??
    För att förklara det lite mer ingående så har jag en känsla av att jag ska svimma eller nåt, som ett tryck (varierar i grad) över ögonen. När trycket väl kommer blir jag givetvis rädd och hjärtat går igång. Jätteotäckt, eftersom jag tror att allt ska bli svart.

Vet att det bara är ångest men är det någon mer som upplevt det här? Känns som lite udda...

• Svar på tråden Konstant tryck över ögonen :-(
  • Anonym

Har du kollat ögonen?
    man kan ha högt tryck i dom, o det är inte bra

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-14 16:17:26 följande:
    Har du kollat ögonen?man kan ha högt tryck i dom, o det är inte bra
    nä, det har jag ju inte gjort... det skrev jag bara för att beskriva känslan. Men jag vet ju att det är oro och ångest. Trycket startar över ögonen men sedan sprider det sig över hela kroppen.
  • Anonym (Drabbad)

Börja med att söka en optiker för att se om du har högt tryck i ögonen. Sedan söker du dig till ögonläkare som kollar trycket igen samt ser om du har en sk staspapill. Ditt tryck över ögonen kan bero på högt intrakraniellt tryck och det måste utredas. För det behöver du inte ha högt tryck i ögonen.

Själv har jag flera sjukdomar i ögonen och känner ofta en tryckande känsla mot ögonen. Trycket i mitt fall beror på högt intrakraniellt tryck samt på ödembildningar på synnerv och i makula.

• IaOnDaFluff

Ångesten kommer säkerligen av trycket du känner... kan vara något med synen.. kolla det först

• Anonym (Drabbad)

Kan även vara högt blodtryck. De gånger jag har känt av högt blodtryck har det varit just i huvud/ögon. Oftast vid lugna tillfällen. Jag har suttir stilla hemma i soffan på kvällen. Det är verkligen ångestframkallande. Så kolla blodtrycket också.

Svar på tråden Konstant tryck över ögonen :-(