gravid och lite deppig
Är i v.22 och känner mig mest bara tjock och fet och ful och måste erkänna att jag nog är lite små deppig. Depression efter förlossning har man ju hört talas om men inte under graviditeten - ngn?
Jag trodde det skulle vara underbart att vara gravid, att jag skulle känna mig vacker och urmoderlig och hormonerna skulle sprudla av lycka. Nu är det mest tvärtom.
Min mage är mest som en degklump (var lite rund från början), min ansiktshud är jätte fet, nästan flottig. Alla frågar hur magen mår och vill klappa på den, men ingen frågar hur jag mår eller om de ens får ta på magen innan de gör det. Tjejerna på jobbet kastade sig över mig som hyenor när jag berättade att jag var gravid och ville veta vad jag hade för namn, om jag varit på ultraljud, om jag kännt sparkar, vad jag skulle ha för barnvagn, hur länge jag skulle amma....ja ni förstår...frågor som jag inte ens själv har svar på ännu. Mina kläder passar inte och mammakläder tycker jag bara glider ner eller får mig att se ännu större ut. Sexlivet är det lite sisådär med och min man tycker mest jag är gravid och vill inte göra mig illa.... (klagade ganska mycket i början på ömmande bröst och bröstvårtor). Jag har fått foglossning ganska tidigt och har varit ganska trött men foglossningen har jag under kontroll och tröttheten är på väg att dala ut sedan jag börjat knapra riktiga järntabletter utöver det som ingår i mina multivitaminer. Ni hör själva.... ibland tycker jag nästan det är skönt att komma till jobbet då det på min avdelning bara jobbar killar som inte bryr sig att jag är gravid om jag inte ens själv tar upp ämnet.
Någon mer som inte känner sig vacker eller trivs med att vara gravid?