• Liten Mjau

Är Polarn och pyret stora eller små i storlekarna

Jag har chans att köpa en polarn och pyret overall i stl 68 begagnat. Min dotter har stl 62-68 nu.

• Svar på tråden Är Polarn och pyret stora eller små i storlekarna
  • TUA

vilken sorts pop overall är det då?

• ingefrid

Min erfarenhet av Polarn och Pyret är att deras kläder är ungefär en storlek större än vad som står på etiketten. Vi köpte en fleeceoverall i storlek 56 till vår nyfödda och den är JÄTTESTOR! Troligtvis kan hon ha den om några månader. Ska tilläggas att vår flicka var 51 lång och vägde över fyra kg när hon föddes, så hon är inte särskilt liten.

• MaddeMamman

jag hade vindfleesen i stl 62 till mina tvillingar och de kunde ha dem till de var 72 cm långa...men då kunde jag inte vika upp vid ärmarna o fötterna

Tandkräm på min spegel.
  • Kakan83

Ytterkläderna är rymliga i storlekarna.

• Liten Mjau

tack. Det är en fleecefodrad overall. Med nått slags vindtyg på. Verkar perfekt för blåsiga med dock ej så kalla västkusten

• MIC

Vi har PoP fleeceoverall i storlek 68 till sonen och köpte precis en vanlig overall på KappAhl i storlek 74. Kom hem och mätte - de var lika stora. Byxor från PoP är också stora i storlekarna (till bebis i alla fall...)

• Liten Mjau
    Minisork skrev 2008-09-15 12:12:29 följande:
    Vi har PoP fleeceoverall i storlek 68 till sonen och köpte precis en vanlig overall på KappAhl i storlek 74. Kom hem och mätte - de var lika stora. Byxor från PoP är också stora i storlekarna (till bebis i alla fall...)
    Låter bra! Då köper jag den! Hon har ju 62-68 nu så då kommer hon kunna ha den ett tag. Jag får den för 200:-. Är det bra pris? Vad kostar en "riktig" iverall(ej enbart fleece)?
  • MaddeMamman

jag sålde min för 350, så 200 är ett bra pris. sedan beror det ju på hur använd o sliten den är...

Liten Mjau skrev 2008-09-15 18:19:33 följande:
    Låter bra! Då köper jag den! Hon har ju 62-68 nu så då kommer hon kunna ha den ett tag. Jag får den för 200:-. Är det bra pris? Vad kostar en "riktig" iverall(ej enbart fleece)?
    En riktig overall- tunn kostar ny 795 och den tjockare skidoverallen 1195
    Tandkräm på min spegel.
  • MIC

Vår fleeceoverall kostade 545:- på PoP, det finns en manchestervariant som är drygt hundralappen billigare. De "riktiga" overallerna kollade jag inte på då vi resonerade att vi skulle köpa en billigare tjockare overall i alla fall. 200:- är ett bra pris

Svar på tråden Är Polarn och pyret stora eller små i storlekarna