• Fido

Mammor v.40 eller mer.. hur mår ni?

Med mindre än en vecka kvar till den beräknade dagen D så längtar man efter några tecken i kroppen på att man inte ska behöva gå över tiden. Enligt tidigare "undersökningar" här på FL så verkar det som att det är ungefär hälften som går över, men man vet ju inte vilken grupp man kan tillhöra.
    Har börjat kännna efter alldeles för mycket.. Sipprar det fostervatten? Gör det ont i ryggen? Har jag "mensvärk"? Är jag sugen på att putsa fönster? Ligger det någon slempropp i sängen på morgonen? Hur starka är egentligen mina sammandragningar?
    Fast sanningen är ju att jag mår jättebra, har lagom mycket aktiviteter inbokade och inte alls behöver stressa fram förlossningen. Borde bara kunna vänta lugnt och låta bebisen "tala om" när den är klar att komma ut till oss.
    Hur känner ni andra som kommit så här långt, eller kanske redan passerat dagen D och fortfarande väntar?

• Svar på tråden Mammor v.40 eller mer.. hur mår ni?
  • Andersson

Jag har idag gått 2 dagar över tiden, och har väl känt mig som du de sneaste 2 veckorna... Jättebra inga särskilda förändringar, knappt någon förvärk osv.
    Och fast man försöker låta bli att känna efter tänker man hela tiden att 'det här kanske är ett tecken på att det ska sätta i gång snart', och då kan det vara allt från en spark till att man börjar dammsuga
    Jag försöker verkligen slappna av och låta barnet bestämma och än så länge är det väl ok att gå över tiden, men jag vill ändå få ut ungen nu
    Hoppas den kommer snart...

• Petronella

Är idag 39+0, och är såå frustrerad i kroppen.. Krattade igår tills händerna blödde, och idag känner jag för att göra nånting liknande.. däremot har jag inte så mycket förvärkar, men jag är så glad för jag börjar äntligen känna mig mindre ledsen..
    snart kommer bebbarna! kramar

• Fido

Andersson, det innebär att dina knäppningar inte resulterade i någon vattenavgång? Kanske lederna i alla fall då?

• Andersson

Hej Fido, nej det var falskt larm tyvärr!
    Har fortfarande inte sett till nåt vatten så det var nåt annat som lät

Jaja, jag fortsätter vänta. Försöker se det positivt, för varje dag som går kommer vi ändå ett steg närmare våra förlossningar, NÅN GÅNG ska de väl komma ut

• JohannaAxelsson

Hej hej. Här är en med BF +13. Fortfarande inget direkt. Hoppas att bebben snart vill komma ut till oss här. Har försökt med lite allt möjligt men det är inget som har hjälpt än så länge

• bf 20 april

Hej hej.. Här är en som har bf IDAG men jag kan inte påstå att det känns som ngn förändring i kroppen... Känner efter precis som ni andra, men är inte detta lite mensvärk, o har jag inte mer ont i ryggen nu än vanligt ??? Men det verkar inte hända ngt Åhhh om ändå lill*n vill komma NU !! Är trött på att vänta, är nyfiken på liten... Men det är väl bara att vänta, o vänta, o vänta

• Rae

Hej, BF+ 5 här och troligtvis har min propp gått nu i alla fall, men annars känner jag inte mycket. Trycker neråt gör ju bebben och lite molvärk har jag men inte mer än så. Håll ut alla väntande och längtande!

• izabelle32

Jag är 39 +5 idag och har inga känningar av att något skulle vara på gång. Lite förverkar har jag haft till & från på kvällarna, men de har varit av den lindrigare sorten. Det trycker påtagligt neråt och det är inte skönt att sitta på hårda stolar annars mår jag bara bra. Jobbade min sista dag igår, så nu tänkte jag vara hemma & vila lite innan D-day. Räknar kallt med att gå över, det känns inte som om det skulle vara någon bebis påväg ut denna vecka, tyvärr Har inte ens packat nån väska, kanske ska göra det ändå? Låt oss stödja och uppmuntra varandra, så att vi har lite tidsfördriv medans vi väntar på våra små
    Kramar Izabelle

• zarro

Hej, 39+2 idag och har haft förvärkar? (tror jag i alla fall) rätt så mycket i natt och idag. Men jag vet inte riktigt hur det ska kännas. Delar av proppen har iaf. lossnat, men det behöver ju inte betyda någonting vad jag förstår. Vänta, vänta...

• Rae

Mår bra och det verkar Molle göra i magen också. BF + 6 idag och det är mest jobbigt psykiskt att bara gå och vänta. Proppen har gått men inget annat har hänt.

Svar på tråden Mammor v.40 eller mer.. hur mår ni?