• E L I

Idrott(=lek) för små barn?? när börja?

Visste inte riktigt vilket grupp jag skulle lägga frågan inom och inte heller vilken rubrik, men jag tror (hoppas) många hittar hit ändå!

Ni som har barn som börjat på idrott (t ex gymnastik, simning, fotboll etc), hur gamla var de då?

Har ni något att rekommendera för framtiden?

Vår son är bara 2 år än så länge, men har ändå börjat fundera på vad man kan tänkas låta honom göra redan, kanske inom ett halvår eller nåt sånt.

Tycker det är bra för den sociala kompetensen samt koordination och dylikt att börja med idrott länge. Sen vet jag ju inte om han kommer tycka det är skoj, men det vet man ju inte förrän han fått prova!

Någon?

• Svar på tråden Idrott(=lek) för små barn?? när börja?
  • blommanigbg

Jag har börjat på dans med min son.. Är bra träning för många saker..

• blommanigbg

Min son är 2 år och 10 mån.

• E L I
    blommanigbg skrev 2008-09-14 18:48:50 följande:
    Jag har börjat på dans med min son.. Är bra träning för många saker..
    Ja jag har funderat på det eller gymnastik. Vad är det för dans? Alltså är det någon förening som har det eller hur funkar det?
  • Lillatroll

Nu är ju inte det sonen går på idrott kanske men jag tycker det är bra ändå så jag rekommenderar det. Han är en liten skogsknopp . Det är friluftsfrämjandet som har olika grupper för barn i olika åldrar. Jag började mest för att jag är nyinflyttad här i samhället och ville träffa lite andra föräldrar. Och så tycker jag om att vara ute. Vi träffas i skogen på söndagarna och sjunger, leker lekar och tittar på saker och ting och utforskar skogen. Dom äldre barnen klarar ju av mer (det är även skogsknyttar i vår grupp och dom är lite äldre) men dom yngre barnen tycker också det är roligt att vara ute i skogen.

Det står mer på friluftsfrämjandets hemsida. Jag tycker det är lugnt, roligt och något man kan göra hela familjen ihop.

• blommanigbg

Det är mamma/pappa/barn dans. Alltså föräldrarna/förälder är med barnet. Man dansar till musik och gör olika rörelser. Leker, dansar i ring. Det är en dansskola som har kursen. Den är en gång i veckan. Min son och jag har roligt samtidigt som han tränar koordination och samspel med andra barn och tar instruktioner från dansfröken. Nu har ju inte jag tänkt att han ska bli dansare. Utan det är mest att vi ska göra något roligt tillsammans på helgen.

• Miss Lau

Min 2,5 åring går på simlekis vilket han tycker är toppenkul! Och så brukar vi gå på Friskis familjejympa när vi hinner.

Svar på tråden Idrott(=lek) för små barn?? när börja?