Det tar ungefär 2 veckor innan det börjar hända nåt. Har man inte gått ner mindre än 2 kg efter 4 veckor så ska man höja dosen. Du kanske skulle ha försökt några veckor till innan du gav upp.
Har käkat reductil i 8 veckor. Först åt jag 10 mg i 4 veckor, men det hände inte ett dugg. Höjde då dosen till 15 mg och har nu gått ner 5,5 kg på 4 veckor.
Xenical fungerar ju så att allt fett man äter kommer ut igen, tarmarna tar inte upp fettet utan det kommer ut som diarré. Så det gäller ju verkligen att äta rätt när man äter Xenical.
Recuctil fungerar inte alls så, utan "spökar" istället med hjärnan. Du kan fortfarande äta precis vad du vill men på nåt sätt så är du inte sugen på sötsaker och sliskiga saker. Portionerna blir mindre och för mig så har det helt tagit bort behovet av att ta en andra portion, den där portionen man tar bara för att det är så gott.. 
Rosen78 skrev 2008-09-14 22:13:44 följande:
Jag hat ätit reduktil. Jag åt i ca 2 veckor men märkte inte ett jota. Det är dyrt som skam också. Det stod att man går ner upp till 2 kg i veckan eller nått och skulle minska rumpan o midjan. Efter 2 veckor så hade det inte hänt något alls så jag la ner det...