• Annastar

höstblåsor?

Min dotter på snart 2 år har under helgen spottat o fräst när hon ätit, har liksom verkat som hon fått ett hårstrå eller så i munnen, men i går upptäckte vi en blåsa på läppen och på eftermiddagen kom det plötsligt blåsor på insidan av hennes händer. Hon e pigg i övrigt och har ingen feber. Har sett en blåsa till innanför läppen. Hon e rätt pigg i övrigt. suttit o läst om höstblåsor på vårdguiden och det påminner ju mkt om det, eller vad tycker ni? nån med erfarenhet av höstblåsor??
    Nåt annat ni tror det kan vara???

♥Tindra 060925♥
  • Svar på tråden höstblåsor?
  • coolemadde

min son på 2 år fick de för nån månad sen och han hade blåsor i händerna och under fötterna. men inget i munnen, de gick över på en vecka. men ingen feber ingenting bara blåsorna, han hade visserligen ont i fötterna efter en dag lekande :P

• Annastar

okej för det står att de kan gå på dagis om de verkar pigga i övrigt, men smittar det inte??

♥Tindra 060925♥
  • Bidosas

de smittar som en löpeld... å ont som faaaaaan gör de (jag vet, hade för 1,5 år sedan, jobbar på förskola)

Hon kan få på händer, fötter i munnen å i stjärten! När blåsorna spricker kan de bli infekterade så va noga att tvätta...

stackars lilla...

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tant Green

Det sägs att min tjej hade höstblåsor i våras, men hon hade bara 2 blåsor i munnen (en i taget, när den första försvann så kom den andra). Så det är möjligt att hon hade en ovanligt lindrig variant. Hon fick i alla fall vara hemma från dagis en vecka eftersom det var så många barn där som hade höstblåsor samtidigt.

• Annastar

men usch ja för hon har varit mer ledsen en vanligt och som sagt spottat o fräst när hon ätit som d verkar som det e väldigt irriterat. försökt se mer i munnen men svårt. Men det låter som höstblåsor alltså? för dom på händerna kom så himla plötsligt.
    Men varför får de gå på förskolan om det smittar så? det låter inte som det e nåt annat? ska man åka in o kolla det kanske??

♥Tindra 060925♥
  • Bidosas
    Annastar skrev 2008-09-14 20:30:13 följande:
    men usch ja för hon har varit mer ledsen en vanligt och som sagt spottat o fräst när hon ätit som d verkar som det e väldigt irriterat. försökt se mer i munnen men svårt. Men det låter som höstblåsor alltså? för dom på händerna kom så himla plötsligt.Men varför får de gå på förskolan om det smittar så? det låter inte som det e nåt annat? ska man åka in o kolla det kanske??
    ring sjukvårdsrådgivningen å kolla vad de tror, men jag tycker de låter som höstblåsor!
    De sägs att de smittar lika mycket som en vanlig förkylning, men jag vet hur ont man har så jag skulle hålla mina barn hemma, sen e de lättare att ha koll på blåsor som spricker hemma, än på förskolan!
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jo  anna

Min son hade det i somras. =S Han fick bara på händerna och fötterna och verkade inte göra ont på honom iaf.

Svar på tråden höstblåsor?