• Tilt

Har polarna gett upp dig? (eller du dom?)

Så trist, men när vi fick barn så var det ett par "kompisar" som försvann på en gång. Efter en tid när fler och fler började få barn så försvann en efter en efter en...

Nu är dottern 7år (jag 32) och jag har nog inte en enda kompis kvar att göra någonting med.

Vi har ett par gemensamma vänner, ni vet, parmiddagar osv men det är så pass sporadiska kontakter så det är ingen man kan dra iväg ett sms till och fråga om man ska käka lunch eller bara åka och hitta på nått med.

Någon som sitter i en liknande sits och har några tips på hur man ska hitta lite nya kompisar?
    Det är inte bara mina gamla polares fel, det är även mitt att vi gled ifrån varandra. Flyttade runt väldigt mycket ett tag i jobb och utbildningar och så har man ju inte lika mycket tid som man en gång hade.

Nu låter jag kanske förbannat gnällig, men det står jag för ;)

Tips någon?

• Svar på tråden Har polarna gett upp dig? (eller du dom?)
  • Poa 77

är det riktiga kompisar så är det nog lungt att bara skicka iväg ett sms och hör om de har lust att hitta på nått...

jag har inte så mycket tid över till polare nu när man har 3 barn under 3 år... men någon gång så träffas vi iaf

• marcink

sedan vi fick barn har vi i princip bara umgåtts med andra föräldrar med barn i våra barns ålder. de är de enda som ar samma tänk som vi känns det som. så ja, jag känner igen mig.

• LHA

Japp, det inlägget kunde vara skrivet av mig. Är 34 och pappa till tre varav en är en ängel. Kan väl säga att den sociala situationen har försämrats markant sedan vi fick barn. Har dessvärre inga tips. Min sambo tycker att jag borde skaffa mig en hobby och träffa nya kompisar därigenom...

• marcink

lha: haha, så säger min fru också. hon har ju massa mammakompisar, och kräver att jag ska hitta på saker ibland. "gå ut och ta en öl, skaffa polare, gör något!" ibland brukar hon smsa folk jag känner från min mobil och planera utekvällar eller häng. :)

• Tilt

ja, så säger min sambo också. Hähä. Dom har väl rätt måhända.
    Nej det är trist det där. Man är ju ganska ratad att komma på en "mammaträff" också, det är ju hyfsat sällan det heter "föräldrarträff". Eller heta så kan det väl göra, men det är underförstått att det är mammor där.
    Vi kanske skulle crasha en "föräldrarträff" då ;)

• Tobias

Här e de samma sak vännerna försvann mer o mer sen dom fick reda på att min sambo var gravid.. nu har man några vänner kvar men dom träffar man aldrig. pratar bara då o då i telelfon , när ja har tid o träffas så har ju dom inte tid såklart :(

• Gung Ho
    Tilt skrev 2008-09-14 20:25:40 följande:
    Så trist, men när vi fick barn så var det ett par "kompisar" som försvann på en gång. Efter en tid när fler och fler började få barn så försvann en efter en efter en...Nu är dottern 7år (jag 32) och jag har nog inte en enda kompis kvar att göra någonting med.Vi har ett par gemensamma vänner, ni vet, parmiddagar osv men det är så pass sporadiska kontakter så det är ingen man kan dra iväg ett sms till och fråga om man ska käka lunch eller bara åka och hitta på nått med.Någon som sitter i en liknande sits och har några tips på hur man ska hitta lite nya kompisar?Det är inte bara mina gamla polares fel, det är även mitt att vi gled ifrån varandra. Flyttade runt väldigt mycket ett tag i jobb och utbildningar och så har man ju inte lika mycket tid som man en gång hade.Nu låter jag kanske förbannat gnällig, men det står jag för ;)Tips någon?
    Hamnat i samma situation. Barn och mycket jobb har gjort att vi inte kan ringa lika ofta som innan barn, och då har kontakterna dött delvis (sedan har ett par par flyttat oxå). Trist, då man ibland känner sig lite isolerade. Sedan är vi lite skruvade vad gäller humor och så (tycker iaf vi) så alltför 'mainstream' människor passar vi liksom inte ihop med sas...
  • Tomeiro
    LHA skrev 2008-09-16 12:04:27 följande:
    Min sambo tycker att jag borde skaffa mig en hobby och träffa nya kompisar därigenom...
    Känner delvis igen mig i era situationer. Jag skulle också behöva en förnyelse avseende polare pga jobb o. barn samt att någa har flyttat. En ny hobby är säkert en bra idé - men vad??? Vilken ny hobby skaffar man sig när man är över 30?
  • marcink

jag tror egentligen inte att mina polare "gett upp mig". eventuellt är det tvärtom, att jag dumpat dem till förmån för min familj, men jag tror egentligen att det handlar om att det tydligen är ett social handikapp att ha kids.

inte att man blir tråkig, utan snarare att folk som inte har barn har svårt att förstå hur otroligt ospontan man blir ibland. och att barn kan bli sjuka när man minst av allt vill det. och blir de inte sjuka så blir de griniga. eller skiter ner sig. eller bara vill ha en dag med pappa ibland.

tomeiro: jag är inte över trettio, men jag har också fått det tipset. men vad skulle det vara? det bästa jag kom på var att gå med i en pappagrupp. och hur nyskapande var det? :) så jag började plugga. det är min hobby nu.

Svar på tråden Har polarna gett upp dig? (eller du dom?)