• kokoskärlek med bubblor

Värme på inglasad balkong

Ni som har inglasad balkong - använder ni den året runt?
    Har ni infravärme eller annat alternativ?
    Vi kollar på en lägenhet med inglasad balkong och jag är nyfiken på hur det funkar. Den är stor och går att inreda med både soffa, bord, med mera.

• Svar på tråden Värme på inglasad balkong

puffelipuff

någon?

• Fru U

Jag funderade på det men elkostnaden fick mig att avstå

Svaren bor i hjärtat

Fru U skrev 2008-09-14 23:30:54 följande:

Jag funderade på det men elkostnaden fick mig att avstå
    Vad funderade du på? En inglasad balkong? eller infra?
  • mimmi 1

ett litet olje-element drar inte mycket elström, men värmer rätt bra. vi har två stycken i uterummet. nackdelen med att vistas där på vintern är ju att det är kallt på golvet, även om man värmer upp luften.

Men långt in på hösten går det bra, och tidigt på våren med! det är sååå mysigt att sitta där!

mimmi 1 skrev 2008-09-14 23:40:08 följande:

ett litet olje-element drar inte mycket elström, men värmer rätt bra. vi har två stycken i uterummet. nackdelen med att vistas där på vintern är ju att det är kallt på golvet, även om man värmer upp luften.Men långt in på hösten går det bra, och tidigt på våren med! det är sååå mysigt att sitta där!
    Aha det har jag inte hört talas om *novis*
    Var köper man det? Vad kostar ett sådant?
  • mimmi 1

vi köpte våra på Jula.. kostade inte mer än 159:-/st om jag inte minns helt galet...

mimmi 1 skrev 2008-09-14 23:43:47 följande:

vi köpte våra på Jula.. kostade inte mer än 159:-/st om jag inte minns helt galet...
    Ok, tack. Så det blir inte mycket i elkostnad av dem?
  • mimmi 1

inte mer än ett par 100 w glödlampor!!

• Fru U

infra oljeelement låter mer ekonomiskt (surfar med mobilen så radbrytningarna försvinner)

Svaren bor i hjärtat

mimmi 1 skrev 2008-09-14 23:47:09 följande:

inte mer än ett par 100 w glödlampor!!
    ok
  • drömhus

Vi har en inglasad balkong men på vintern är det bara vår draghund som använder den. Jag hade pelargoner på den en vinter och hade då kupévärmare på när det blev frysgrader. Dom blommade hela vintern ända tills jag klippte ned dom!

Vi skulle kunna vara bättre på att använda vår balkong, men det är vi inte... Tvn lockar för mycket. Jag tycker dock absolut att det höjer värdet på vår lägenhet!

drömhus skrev 2008-09-14 23:52:00 följande:
    Vi har en inglasad balkong men på vintern är det bara vår draghund som använder den. Jag hade pelargoner på den en vinter och hade då kupévärmare på när det blev frysgrader. Dom blommade hela vintern ända tills jag klippte ned dom! Vi skulle kunna vara bättre på att använda vår balkong, men det är vi inte... Tvn lockar för mycket. Jag tycker dock absolut att det höjer värdet på vår lägenhet!
    Ja jag tycker det verkar mysigt. Är redan en heltäckande matta på balkongen i lägenheten vi tittat på, men vi tänkte lägga flera mattor där, ha soffa, fåtölj, bord, växter och massa ljus (om vi köper den lägenheten det gäller att kunna visualisera )
  • drömhus
    kokoskärlek med bubblor skrev 2008-09-14 23:56:01 följande:
    Ja jag tycker det verkar mysigt. Är redan en heltäckande matta på balkongen i lägenheten vi tittat på, men vi tänkte lägga flera mattor där, ha soffa, fåtölj, bord, växter och massa ljus (om vi köper den lägenheten det gäller att kunna visualisera )
    Det låter härligt! Vi har hund som jag skrev så vi har lagt klicktrall som är lätt att dammsuga och torka av. Han både hårar och dräglar en del den här vovven... Kan tipsa om att skaffa en sån där eldstad som man eldar med rökfritt bränsle, tex gele. Det har vi funderat på. Den avger iaf lite värme, men det är ju supermysigt att ha öppen eld på balkongen. Det finns många varianter bla: www.sverigespisen.se
    drömhus skrev 2008-09-14 23:58:53 följande:
    Det låter härligt! Vi har hund som jag skrev så vi har lagt klicktrall som är lätt att dammsuga och torka av. Han både hårar och dräglar en del den här vovven... Kan tipsa om att skaffa en sån där eldstad som man eldar med rökfritt bränsle, tex gele. Det har vi funderat på. Den avger iaf lite värme, men det är ju supermysigt att ha öppen eld på balkongen. Det finns många varianter bla: www.sverigespisen.se
    Oj sådana har jag inte sett heller. Finns tydligen många värmealternativ att ha på en inglasad balkong
Svar på tråden Värme på inglasad balkong