• Trottoarbonden

Dockvagn till 2,5-åring

Jag letar efter en dockvagn till min son, en "riktig" och inte i trä. Jag har hittat många fina som är stora men han är ju fortfarande en ganska liten kille så jag undrar nu om någon har tips på någon mindre modell. Den får gärna inte vara totalt rosa...

• Svar på tråden Dockvagn till 2,5-åring
  • Dixie

jag tycker Brios barnvagnar är jättefina, de finns ju bla i grönt och orange! Där kan man vinkla handtaget, så han kan köra den nu och även när han blir större

• Trottoarbonden

Ja, jag har kikat på den. Håller med om att den är fin (kanske lite mer avancerad än jag egentligen tänkt mig dock...). Visst kan man vinkla handtaget men jag funderar på om han liksom kan se över den... Han lär väl vilja ha sufletten uppe och min tanke är liksom att han och jag ska gå på barnvagnspromenader när han blir storebror.... =)

• Reggio

Min 2åring kör helst en dockvagn av paraplymodell (som vi köpte billigt på ÖB). Han väljer hellre den än den ordentliga kombinerade ligg- och sittvagn med ställbart handtag som vi också har hemma. Paraplyvagnen verkar vara lättare att köra. Märkte att det var likadant med en kompis son.

• nami

det brukar finnas billiga och bra varianter på toy´rús. i massa olika färger o former.

• Trottoarbonden

Reggio: Hur är det med höjden på kombi-vagnen? Ser han över? Tänkte jag skulle ha en vagn så pass lik den riktiga vagnen som möjligt... därav inte en paraplyvagn. Dessutom har han nu en trävagn där han gillar att bädda ner dockan. Men den är inte så bra att köra ute med...

• Trottoarbonden

nami: där har jag varit... och blev duktigt besviken. I hans storlek fanns endast en vagn och den var så rosa som den bara kunde bli... (ja, kalla mig gärna konservativ men vid tok-rosa går faktiskt min gräns..., även för en flicka ska jag nog tillägga!)

• annasj69

Jag skulle söka på Blocket. Min dotter fick en dockvagn från 80-talet, sittvagn. Använd av 1 barn tidigare och i princip i nyskick! Den kör min 1 åring kring med.

• Reggio

Jo, det är nog som du säger, att kombivagnen är lite väl hög för att han ska kunna se över den. Har inte tänkt på det förut, men det är kanske därför som han inte väljer den. Jag har mer tänkt att den är svårare att köra. Paraplyvagnen är stabilare. Om han lutar sig mot den eller snubblar är den ett stöd, men det är inte kombivagnen, med den ramlar han pladask.

Svar på tråden Dockvagn till 2,5-åring