• Skimra

Extremt svullna ben, tår, fötter, lår..... v.39

Jag har haft lite småproblem med svullna fötter och vader under hela sommaren. Men det har hjälpt ganska bra med stödstrumpor och det har lagt sig över natten för att sen vara normalt när jag vaknar.

Nu har jag stora problem, stödstrumpor hjälper inte, fortfarande svullna när jag vaknar på morgonen plus att jag är svullen från tårna långt upp på låren. Extremt svullen.
    Huden ömmar och gör ont. Det gör ont för mig att sätta mig ner och röra mig överhuvudtaget.

Någon som har samma problem?

BM sa i fredags att hon trodde det var vanlig svullnad och inget att reagera särskilt över. Nu läste jag någonstans om någon som haft det och att det berott på för mycket fostervatten så den tjejen hade blivit igångsatt.

Någon i samma sits som kan lugna mig lite?Generad

Jag är i v.38+1

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Svar på tråden Extremt svullna ben, tår, fötter, lår..... v.39
  • Lotta85

Jag är också extremt svullen, kanske inte lika mycket som du men det går inte över på morgonen.
    Jag är i v.38+0 och har gjort ett UL rätt nyligt, jag hade helt normal mängd fostervatten, så det behöver nog inte vara kopplat alls.

• Skimra

Jag gjorde UL i v.32 och då hade jag oxå normal mängd fostervatten. Men du vet hur det är, lätt att bli nojig för det lilla minsta man läser.  Flört

• Skimra

Någon annan?

• Leija

Jag hade det så flera veckor innan Alve föddes nu i augusti... Det e bara att härda ut, försök att inte gå eller stå för mkt, när du sitter håll benen högt.
    Jag gjorde ett UL i vecka 35 o det var normal mängd fostervatten då.
    Snart kommer bebisen ut och då försvinner vattnet fort, har aldrig njutut så mkt av att få på mig mina skor som nu efter förl. fortfarande varje dag när jag tar på dom är det så skönt att dem faktiskt går på =)
    Men, kan man ha för mkt fostervatten?

• Skimra
    Leija skrev 2008-09-14 21:10:11 följande:
    Jag hade det så flera veckor innan Alve föddes nu i augusti... Det e bara att härda ut, försök att inte gå eller stå för mkt, när du sitter håll benen högt.Jag gjorde ett UL i vecka 35 o det var normal mängd fostervatten då.Snart kommer bebisen ut och då försvinner vattnet fort, har aldrig njutut så mkt av att få på mig mina skor som nu efter förl. fortfarande varje dag när jag tar på dom är det så skönt att dem faktiskt går på =)Men, kan man ha för mkt fostervatten?
    Ja jag vet. Jag var ju svullen med sonen också och då försvann det efter förlossningen. Men då var jag inte hälften så svullen som jag är nu.

Ja tydligen så går det att ha för mycket fostervatten. Jag har ingen aning. Fundersam
  • Leija

mmm, samma här, svullen med tjejerna, men nu var det groteskt...
    Jag kunde göra mönster på fötterna, som moddellera, haha.
    Gick upp 5 kilo på 3 dagar innan förl. pga vattnet.

• Kajak

Vaa?

Om man är svullen så har man mycket fostervatten???

Har aldrig hört det!

Jag var rejäl svullen då ja väntade 2an o fick sonen då jag var vecka 38+0.
    ett par timmar efter förlossning försvann vattensamling som jag hade runt fötterna o vadet.

Det går över, vet det är inte skönt att gå med vatten i fötter.
    Känns jäkla konstiogt men det försvinner snabbt!!!

Stå ut bara!!
    Det är "bara" några veckor kvar...

• Skimra

Tack så mycket Kajak! Jag vet att det inte är lång tid kvar nu men det tär på mig.

Det värsta var när jag var hos BM i fredags och hon sa till mig -Bli inte förvånad nu om svullnaden fortsätter några veckor efter förlossning.
    Jippie det blir man ju glad av att höra.

• Leija

Min svullnad försvann direkt den med. typ dagen efter förl. var det värsta borta, efter några dagar var det helt borta. Men dom sa till mig med att det skulle ta nån vecka, haha.

• Skimra
    Leija skrev 2008-09-15 14:39:03 följande:
    Min svullnad försvann direkt den med. typ dagen efter förl. var det värsta borta, efter några dagar var det helt borta. Men dom sa till mig med att det skulle ta nån vecka, haha.
    Det är kanske bara för att man inte ska bli för besviken eller orolig om det finns kvar längre.
  • Leija

kanske för man ska bli lycklig för att det försvann fortare än man trodde =)

• Lotta85

Är det förresten nån som har svullnat i ansiktet?
    Hela huvudet känns som en vattenballong och mina läppar är så svullna att kudden är alldeles blöt när jag sovit (dreglar tydligen.. ) Min näsa är dubbelt så stor som innan.
    Hade aldrig kunnat tro att det skulle bli så!

• Skimra
    Lotta85 skrev 2008-09-15 15:51:28 följande:
    Är det förresten nån som har svullnat i ansiktet?Hela huvudet känns som en vattenballong och mina läppar är så svullna att kudden är alldeles blöt när jag sovit (dreglar tydligen.. ) Min näsa är dubbelt så stor som innan.Hade aldrig kunnat tro att det skulle bli så!
    Åh förlåt men jag skrattade när jag läste inlägget. Måste se väldigt kul ut.
    Nej jag är svullen från låren och neråt. En bit under ljumskarna. Är inte ett dugg svullen på överkroppen. Kan till och med fortfarande ha vigsel och förlovningsring.

Men dreglar när jag sover gör jag oxå av någon anledning. Men jag snarkar dundermycket nu så det har väl med det att göra. Min man blir tokig på mig.
  • Lotta85
    Skimra skrev 2008-09-15 20:31:56 följande:
    Åh förlåt men jag skrattade när jag läste inlägget. Måste se väldigt kul ut. Nej jag är svullen från låren och neråt. En bit under ljumskarna. Är inte ett dugg svullen på överkroppen. Kan till och med fortfarande ha vigsel och förlovningsring. Men dreglar när jag sover gör jag oxå av någon anledning. Men jag snarkar dundermycket nu så det har väl med det att göra. Min man blir tokig på mig.
    Ja det ser sjukt ut, man vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser sig i spegeln.... har lagt bilder i mitt galleri om någon törs titta. På egen risk!

Skönt att slippa det iaf, kanske vätskan har fördelat sig jämnare på mig? Mina händer är också svullna och har varit det lääänge nu. Ringar jag kunnat ha på långfingret tidigare får jag inte ens på lillfingret. Knogarna är helt försvunna, bara som gropar typ.

Snarkningar har jag klarat mig hyfsat bra från, ingen sambo som klagar i alla fall. Fast han tycker jag andas väldigt tungt och det stämmer ju.
Svar på tråden Extremt svullna ben, tår, fötter, lår..... v.39