Ett mirakel!
Hej! Vi har en solskenshistoria att berätta. Som förhoppningsvis kan ge lite styrka och hopp till andra som varit/är i liknande situation.
Efter 3 jobbiga år blev vi äntligen gravida med hjälp av IVF. Lyckan var total! Efter 9 månader föddes vår underbara dotter.
Vi har känt att vi fått allt som vi någonsin har kunnat drömma om. Men i bakgrunden har det ändå funnits tankar och drömmar om ett syskon.
Eftersom vi har kvar två befruktade ägg i frysen hade vi funderingar på att sätta igång ännu en IVF under hösten 2008.
MEN
För ett par dagar sedan gjorde jag ett positivt gravidtest! Fattar nästan inte att det är sant!! Jag hade precis fått tillbaks mensen efter att ha ammat dottern. Och nu lyckades vi få till det på första försöket.
Har inte kunnat berätta för någon ännu. För jag vågar nästan inte tro på det. Men nu har jag gjort fyra tester, och alla visar samma sak.
Kanske känns det mer verkligt när symptomen börjar komma. Om jag har räknat rätt är jag i vecka sex.
Jag vågar så klart inte ropa hej än på ett bra tag. Men bara att jag blev gravid är ett mirakel i sig. Ni som själva har väntat många långa år förstår säkert vad jag menar.
Jag hoppas att denna solskenshistoria kan få fler att inte ge upp hoppet.
Kramar till alla som kämpar!