• Muslimah

Du som är gravid i vecka 16 (eller ungefär)!

Hej!

Jag är gravid i vecka 16 och har senaste dagarna börjat känna lite lustiga (?) små stick (de gör inte ont, men det känns att nåt sticker till, ungefär) i nedre delen av magen, både på höger och vänster sida. Mest på höger sida. Det är där jag har känt bebisen sparka några gånger sedan vecka 14 ungefär. Det känns som om det nästan "drar" lite i magen ibland, inte hårt eller smärtsamt, men det känns lite grann helt enkelt.

Hur känner ni andra som är gravida i vecka 16 (eller ungefär)? Hur känns det i era magar?

Bebis - bebis, bebis, bebis!
  • Svar på tråden Du som är gravid i vecka 16 (eller ungefär)!
  • Tomas tjej

Är i v 16. Känner inte igen de "sticken" du talar om men att det "drar" i magen känner jag igen. Tror att det är ligamenten eller växtvärk.
    Grattis till lilla livet i magen

• Muslimah
    Tomas tjej skrev 2008-09-15 00:03:57 följande:
    Är i v 16. Känner inte igen de "sticken" du talar om men att det "drar" i magen känner jag igen. Tror att det är ligamenten eller växtvärk.Grattis till lilla livet i magen

Ja, jag läste faktiskt i en annan tråd där det var andra kvinnor någonstans i andra trimestern (från vecka 14-22 såg jag) som kände stick och "drag" i magen. Deras barnmorskor sa att det också berodde på ligamenten... så jag antar väl att det är det

Hihi.

Tack för att du svarade. Och tack för lyckönskningen. Detsamma! Puss och kram

• Lucyinthesky

Jag känner stick titt som tätt. Är i v 17. Blev rädd först, för det har hållit på sen i onsdags ungefär. Men då ska jag väl vara lugn :)

• Jensa1973

Har också börjat känna dessa små onödiga sakerna i nedre delen av magen osv..

Men så länge de kommer bara lite då och då så blir jag inte orolig.

Mitt första barna och jag är idag 15+2

BF 6 mars 2009
  • Vill Nu

Står på jobb med stick i magen, inte så jättemysigt, är i v18.. men då behöver jag heller inte vara nervös =)

• Muslimah

Igår hade jag stick hela dagen, till och från. Idag ingenting. ligamenten som spökar antar jag...

• Mollsanbollsan

Känner igen dom där sticken du pratar om , pratade med min barnmorska om det sist jag va där, hon sa att de är nerver som kommer i kläm som kan stickas till litegrann . Har känt av bebisen litegrann ibland. Känns som ett sug i magen eller vad man ska säga :)

Svar på tråden Du som är gravid i vecka 16 (eller ungefär)!