• Sommarkatten

Céleste, Célin och liknande namn! Har ni några fina?

Ja som Céleste och Célin och andra lite ovanligare! Tycker det klingar så vackert

I ♥ me
  • Svar på tråden Céleste, Célin och liknande namn! Har ni några fina?
  • Airlee

Clothilde
    Chloé
    Chantal
    Cornelie

• Sommarkatten

vissa av namnen ni föreslagit tycker jag är jättefina! gärna lite pojknamn också, fastän det är lite svårare

I ♥ me
  • Honey Bangalore

Cendré såg jag i tidningen.

• spöke

Honey Bangalore skrev 2008-09-19 11:30:35 följande:

Cendré såg jag i tidningen.
    det är ju en hårfärg
  • Honey Bangalore
    spöke skrev 2008-09-19 11:34:33 följande:
    Honey Bangalore skrev 2008-09-19 11:30:35 följande:det är ju en hårfärg
    Jag håller med dig, men det verkar onekligen som att någon har namngett sin pojke till Cendré, och det påminner ju om André.
  • Myrtille

Skall det vara franskt?
    Cassiopée tycker jag är fint, men lite för osvenskt för att jag skulle döpa min flicka till det.

• Alexandria

Här är fler franskinspererade "krusidullnamn":
    Elodie, Celina, Aimée (=älskad, uttalas ämé), Noelle, Joelle, Michelle...

• Alexandria

Oj du ville ha pojknamn också. Julien,Julian,Dorian, Sebastien, Marcel, Michel,Noel, Fabien...

• Sommarkatten

Celina och Julian är verkligen jättefina!  Det låter inte jättekonstigt i folks öron heller skulle jag tro

I ♥ me
  • Nussia

Fina, på franska. På svenska, hmmm. Svårt att både skriva och uttala, inte minst med de där krumelurerna ovanför bokstäverna.

• dazazz
    Nussia skrev 2008-09-21 07:36:56 följande:
    Fina, på franska. På svenska, hmmm. Svårt att både skriva och uttala, inte minst med de där krumelurerna ovanför bokstäverna.
    ja, det är ju lättare om alla heter anna ;) skämt åsido, jag har hetat céline hela mitt liv och klarat mig rätt bra. det finns nog värre öden än att ha en apostrof i sitt namn ;)
Svar på tråden Céleste, Célin och liknande namn! Har ni några fina?