• Anonym (Frida)

Mina ögonbryn är sönderplockade, vad ska jag göra nu? Hjälp!

Har plockat mina ögonbryn i flera år, och eftersom jag helatiden har plockat dom fel så har dom blivit mindre och mindre, smalare och smalare och nu är det ena ögonbrynet halvt så jag måste fylla i med en ögonbrynspenna.

Jag är inte så duktig på att måla i dom så det ser bra ut heller, det syns att dom är imålade och det gillar jag inte! Jag har försökt låta dom växa ut för att sen plocka om dom, men det tar ju sån tid och det ser ju förjävligt ut undetiden man låter dom växa.

Någon som har tips på hur jag kan göra?

• Svar på tråden Mina ögonbryn är sönderplockade, vad ska jag göra nu? Hjälp!
  • SilverEmma

Köp en "snedpensel" och blanda ögonskugga med liiite vatten och dutta i ögonbrynet försiktigt, det ser mycket mer naturligt ut än att måla med penna eller bara ögonskugga. Du får träna på det så att du klarar dig tills dina ögonbryn växt ut helt enkelt!

Lycka till!

• catsss

låt det växa ut ordentligen en gång. Du får se förjävlig ut under tiden.. Men sen kan du forma dom exakt hur du vill. Lycka till :)

• Frontline

För oss karlar finns ju lösmustasch borde ju finna lösögonbryn till er...

• Richael

Tyvärr så är det inte säkert att de kommer att växa ut om de har plockats hårt under lång tid. Tycker du ska försöka låta dem växa ut och gå till ngn professionell för att få hjälp att hitta en bra modell som passar dig och dina bryn. Och skippa brynpennan - den är svår att få se naturlig ut. Snedpensel och brynskugga är mycket lättare. Lycka till!

• Anonym (Frida)
    Anonym skrev 2008-09-15 10:35:30 följande:
    vilken färg har dina bryn
    Mörkbrun/svart.
  • Anonym (Frida)
    Richael skrev 2008-09-15 09:47:55 följande:
    Tyvärr så är det inte säkert att de kommer att växa ut om de har plockats hårt under lång tid. Tycker du ska försöka låta dem växa ut och gå till ngn professionell för att få hjälp att hitta en bra modell som passar dig och dina bryn. Och skippa brynpennan - den är svår att få se naturlig ut. Snedpensel och brynskugga är mycket lättare. Lycka till!
    Tack för ditt svar! Jag ska försöka låta dom växa ut nu innan jag börjar skolan i Januari och då gå till en frisör eller någon annan som kan det där. För det är svårt och se själv vad man ska ha för form. Tack! Ska kolla upp den där med brynskuggan.
  • Minas

Köp en ögonbrynskugga-det ser betydligt mer naturligt ut än en penna och sen låter du dem växa ut..

• Anonym (Frida)
    Frontline skrev 2008-09-15 07:20:01 följande:
    För oss karlar finns ju lösmustasch borde ju finna lösögonbryn till er...
    Haha, ja det borde det ju!
  • Richael

Tips: H&Ms eget sminkmärke har en brynskugga som är riktigt bra (enda jag köper där). Innehåller 2 olika bruna nyanser, men penseln är minimal så man får köpa en större. Den kostar bara 40:-, så skulle du inte tycka att brynskugga funkar bra för dig så har du inte lagt ut några stora pengar.

• Anonym (fråga)

Hur gammal är du och hur länge har du plockat? Är bara nyfiken du behöver god svara. Men jag skulle vilja varna en jag känner för att plocka för mkt.
    Lycka till!

• Anonym (fråga)

behöver inte ska det stå, inte god

• Anonym (Frida)
    Richael skrev 2008-09-16 03:06:01 följande:
    Tips: H&Ms eget sminkmärke har en brynskugga som är riktigt bra (enda jag köper där). Innehåller 2 olika bruna nyanser, men penseln är minimal så man får köpa en större. Den kostar bara 40:-, så skulle du inte tycka att brynskugga funkar bra för dig så har du inte lagt ut några stora pengar.
    Hör hört att den ska vara bra så den ska jag köpa nästa gång jag ska till H&M. Tack!
  • Anonym (Frida)

Anonym (fråga) skrev 2008-09-16 06:41:07 följande:

Hur gammal är du och hur länge har du plockat? Är bara nyfiken du behöver god svara. Men jag skulle vilja varna en jag känner för att plocka för mkt. Lycka till!
    Idag är jag 21år och har plockat sen jag var 14-15år kanske.
    Tack!
Svar på tråden Mina ögonbryn är sönderplockade, vad ska jag göra nu? Hjälp!