• fiamalm

Hur får vi spishällen snygg igen?

Nån som vet hur vi får vår spishäll snygg igen, den har liksom flammor på sig, har provat olika medel för hällar men inget funkar. Nån som har nån ide?

• Svar på tråden Hur får vi spishällen snygg igen?
  • Lillasyster07

jag prova ajax köksspray igår å de blev mycket bättre än alla dessa medel till hällen
    Lycka till

• MsRahkonen

Har alltid undrat vad som egentligen funkar för att få den fin igen..

• Jasusu

Ja..är det verkligen meningen att den ska se ut så?
    Alltid undrat om jag gjort nått fel

• Winterfresh

Jag kör med nåt medel som heter sprisrent. Speciellt framtagen för spishällar. Blir rent och fint på en gång :)

• MsRahkonen

Spisrent, vad är det för märke?

• mn75

Eller så provar ni att sätta lite vatten på en sockerbit och "skrubba" med den.

• fiamalm
    mn75 skrev 2008-09-15 10:30:30 följande:
    Eller så provar ni att sätta lite vatten på en sockerbit och "skrubba" med den.
    Det ska jag börja med att testa.

Sen testar jag spisrent om det inte funkar.

Tar gärna emot fler husmorsknep:)
  • Winterfresh
    MsRahkonen skrev 2008-09-15 09:42:43 följande:
    Spisrent, vad är det för märke?
    Gunry Rent & Fint Spis Häll står det på flaskan. En grå flaska....Man gnider ut lite med en torr trasa, torkar bort med en blöt och vips är det strålande rent...
  • MsRahkonen

Jag har oxå den flaskan hemma, men tycker inte alls det funkar så bra.

• mimmi 1

Har provat massor med olika rengöringsmedel till spishällar, och det enda som verkligen är jättebra, är toprens, från elektrolux,köper där man säljer spisar, om man nu inte har en Home-butik i närheten.. flaskan är inte billig, men så superbra, och dryg, man behöver bara några droppar... Mr.muscle har jag provat och kommer som nr.2, men efter toprens håller sej hällen fin längre än med Mr.muscle...

Det flammiga som blir på hällarna, beror på att maninte rengjort nog ofta, och det blir liksom ingrott, och det går bort med toprens, men man får gnugga till trasan slutar att bli brun...

Det där med sockerbiten?? repar man inte hällen då?? jag tror inte att jag skulle våga försöka faktiskt!

• mn75

mimmi
    Jag har inte upplevt att hällen skulle repas av sockerbitar. I o m att du väter den lite före så är den ju inte lika skarp. 
    Jag trodde inte heller på detta enkla knep förrän jag provade

• mimmi 1

men så bra.. jag kanske är försiktig i överkant då med min häll!

• Líllafamiljen

När vi flyttade in i vårt radhus såg spishällen för jävlig ut! Men min pappa hade en perfekt inflyttningspresent till oss och den heter Vitro Clen!'
    Den tar bort allt!! men köp även en hällskrapa för de brända ställena det blir som nytt!!!!

Svar på tråden Hur får vi spishällen snygg igen?