• bara lilla jag

Blir era bebisar påverkade av fullmåne?

Jag är helt säker på att fullmånen påverkar min sons sömn.. Både han och hans pappa har sovit väldigt oroligt inatt och jag tänkte för mig själv igår att det skulle inte förvåna mig om det är fullmåne inatt.. Vi har inga fönster så vi kan se månen när vi är inne så jag hade ingen aning.. Men jag kollade upp det i morse om det var fullmåne.. Och mkt riktigt det var det.. Har ni märkt om ni eller era bebisar påverkas av fullmånen?

• Svar på tråden Blir era bebisar påverkade av fullmåne?
  • Jenny26

Nej det blir/blev hon inte.

• TheMilky

Ja, hon blir det. Jag kan inte heller sova när det är fullmåne.

• Spicy woman

Nja jag vet inte, men det som är konstigt är att min son är född den 2/10-2007 och varje månad den 3-4 då är det omöjligt att få honom att somna. Det började när han var 6 månader. Före det så var det si och så med sömnen.

• AnneSophie
    bara lilla jag skrev 2008-09-15 10:01:07 följande:
    Jag är helt säker på att fullmånen påverkar min sons sömn.. Både han och hans pappa har sovit väldigt oroligt inatt och jag tänkte för mig själv igår att det skulle inte förvåna mig om det är fullmåne inatt.. Vi har inga fönster så vi kan se månen när vi är inne så jag hade ingen aning.. Men jag kollade upp det i morse om det var fullmåne.. Och mkt riktigt det var det.. Har ni märkt om ni eller era bebisar påverkas av fullmånen?
    Ja, dom deras sömn har alltid påverkats vid fullmåne. Det är väldigt tydligt på Emmy, född under en fullmåne, som sover som en stock utan ett pip alla dagar...utom när det är fullmåne (+ dagen innan och dagen efter även om sömnen är mest störd när det är hel fullmåne). Det slår aldrig fel.
    Ska tillägga att barnen nu är snart 5 och 3 så det hänger med ännu.
    «The road to hell is paved with good intentions.»
  • MayaPiraya

heh? Hade aldrig tänkt ens på den kopplingen. Kanske därför jag hade ett h-vete att somna igår :)

• AnneSophie
    MayaPiraya skrev 2008-09-15 10:13:05 följande:
    heh? Hade aldrig tänkt ens på den kopplingen. Kanske därför jag hade ett h-vete att somna igår :)
    Ja, det påverkar även vuxna. Min mamma är också född när det var fullmåne och hon har alltid svårt med sömnen kring fullmåne. Ska kanske förtydliga att man såklart kan påverkas av fullmånen utan att vara född i närheten av en.
  • FruP

Intressant...kan kanske vara så :) dottern (3 mån) har haft en jobbig natt med få sammansatta sömntimmar. synd att jag inte har skrivit upp de andra nätterna som varit så här. Kanske har det varit fullmåne :)

• bara lilla jag

:D häftigt att det kanske kan ligga något i det.. Det finns fler till myter om att bröd inte jäser lika bra under fullmåne.. Min pappa som är kock bakar bröd några ggr i veckan till lunchen.. Och han undviker att baka vid fullmåne för degen blir aldrig lika bra som annars då... Samma sak säger dom att tvätten torkar inte lika bra under fullmåne heller :D haha..

• Missred

I så fall om det var fullmåne natten till söndag, men det var det väl inte!?

• AnneSophie
    Missred skrev 2008-09-15 10:31:46 följande:
    I så fall om det var fullmåne natten till söndag, men det var det väl inte!?
    Jag vet inte vilken dag det var hel fullmåne, men det såg ut som fullmåne både natten mellan lördag och söndag och natten mellan söndag och idag.
  • Hatscheps

Oj! Det här måste jag komma ihåg och kolla även nästa fullmåne. I helgen sov min son på 14 veckor jättebra, vaknade bara 2 ggr per natt. Natten till söndagen funderade han t.o.m. på att skippa maten helt under natten (åt först vid 5, brukar äta vid 01-02). Men inatt så har han vaknat 1 gång i timmen... Skulle ju vara lite småskönt om det berodde på fullmånen... :) Men vi får välan se :)

• bara lilla jag

hmm i almanackan står det natten till idag.. :) men det finn säkert extra känsliga bebisar som känner av tidigare med :)

Svar på tråden Blir era bebisar påverkade av fullmåne?