• annadud

Är bara i v. 9 och får inte plats i mina jeans längre!!!

Gaaaaaaaaaaaaahhh jag får panik! Jag trodde inte att jag skulle behöva köpa mammakläder förräns om två månader men nu får jag inte igen varken knapp eller gylf på några jeans (jag har typ bara jeans hehe)!!

Ska man behöva köpa mammakläder såhär tidigt? Visst har jag varit lite svullen om magen de senaste 2-3 veckorna men det har inte synts förutom på kvällarna då jag svullnat upp ordentligt. Men nu verkar det som att magen är här för att stanna. Inte ens på morgonen får jag på mig mina byxor.

När köpte ni era första mammakläder?? Jag tycker det är så jobbigt att köpa nya kläder. Jag har så svårt för att köpa byxor också. Har smala lår, långa ben men har ganska stora höfter= går inte ihop med de flesta modellerna.
    Några bra tips på byxor som kan passa mig? Vill gärna ha kläder som ser någorlunda moderna ut ;)
    Tänkte ta en sväng på Östermalm där det finns ganska många mammaklädesbutiker i dagarna men har en känsla av att det kommer bli dyrt... I like not... men vad gör man? Har kollat lite på Blocket och Tradera men det verkar inte finnas nån som har kläder i min storlek!

• Svar på tråden Är bara i v. 9 och får inte plats i mina jeans längre!!!
  • Zazla

Jag köpte kanske i vecka 12 för jag var så himla svullen! Det började redan i vecka 10 tror jag... Imorgon går jag in i vecka 19 och det finns inte en chans att jag skulle få på mig mina gamla byxor nu, haha

• julia81

på polarn köpte jag de flesta av mina mammabyxor..fast där är det ju inte heller särkilt billigt tyvärr..kolla HM!
    Jag fick också mage tidigt..från v 8 kunde jag bara ha strechjeans..som fick sitta under magen
    Lycka till!

• Cissi23

Strunt i att köpa mammakläder, utan satsa på att köpa kjolar och byxor med mudd.
    Det finns väldigt mycket kläder på dom vanliga avdelningarna som man kan ha när man är gravid, H&M tex.
    Är i vecka 40 och har inte en enda mammatröja tex. H&M har vanliga toppar och linnen i bomull och elastan tror jag att det är och dom går att använda hela graviditeten.
    Ett mammalinne på H&M går på ca. 149 kr. Går man på vanliga avdelningen kostar ett långt, streshigt linne 79kr.
    Låg skurna byxor med mudd upptill är kanon. Även trosor går att köpa vanliga, bara man väljer lågt skurna.
    Jag tycker att affärerna gör ockerpengar på en bara för att man är gravid...

Lycka till!

• Litheas å Elliots mamma

Jag köpte inte heller några mammakläder när jag var gravid för 19 månadersen. Jag köpte mjukisbyxor och sånt.

• Poe

Mjukisbyxor på jobbet?! Eller lågt skurna byxor?

Går kanske om man arbetar på dagis eller i kassan på ICA men inte på mitt jobb.

• Knoppen79

Min mage kom också tidigt. Redan i v 6 var det omöjligt att stänga byxorna. Jag gick med öppna byxor och lång tröja över till i v 10 då jag var så less på att aldrig få känna mig normalt klädd. Då åkte mammabyxorna på.
    Rent klädmässigt tycker jag det är tacksamt med sommar då man kan köpa kjolar med mudd på många vanliga affärer.
    Jag har bild i galleriet från och med v 9 om du vill kika:)

• Ninni73

Men visst vill man vara fin även om man är gravid och inte gå i mysbyxor jämt. Lindex har ju en del kläder...på H&M är alltid stl. S eller M slut tyvärr...Sen finns det faktiskt en del här på internet....

• Nettisens

Jag är i samma sits, behöver åxå rymligare byxor.
    Hittade INGA på HM, ( som jag ville ha/tyckte värt priset )men ska kolla om Lindex kan ha.

• DDB

Köpte mina första mammabyxor igår, på lindex,, de hade en del fina jeans!
    Är oxå bara i vecka 9, o ser ut som en översvullen flodhäst!
    Kollade på HM med, men där fanns minsann inga i stl S eller M
    som ninni sa =)
    Har hört att de har en del fina kläder på Polarn o Pyret!
    får kolla de nån da,,
    Tycker de e dötrist me mjukisbyxor, tänker inte gå i de i 9 månader =P
    Vanliga kläder så länge som möjligt får de bli,, fast lär la kosta en del,,

jaja
    Lycka till

• Sol

Jag köpte mina första mamma byxor igår. Är i vecka 10.
    Fick ett par snygga svarta byxor på HM för 250:-. Där fanns det både S och M. Jag behöver inte ha mina egna kläder på jobbet men för det tänker jag inte gå runt i mjukisbyxor hela graviditeten. Det blir nog lite kallt fram i vinter. Jag hoppas att det blir fint väder i sommar för jag hoppas på att kunna använda kjolar och klänningar.

• Splach

jag är i vecka 39 och har än inte käpt mamma kläder, risken att jag gör det är inte så stor heller..
    har gått up ca 20kg men får än på mej mine jeans utan bekymmer..
    sedan hade jag sedan tidigare långa linnen och tröjor var ju rätt modernt förra året..

• Minttu

Fick byta ut min garderob i v 10, älskar jeans men mina gamla e för tajta!!

Det finns fina jeans på Top shop men de är ganska dyra.
    Vila har fina linne byxor med mudd upptill (som man kan dölja med lång top)
    de kostar 200 kr.
    Om man gillar kjolar kan jag tipsa om Indiska, de är billiga och har resår.

Jag köper både mamma kläder och stretchiga vanliga men har ingen förhoppning om att kunna ha de vanliga sen för alla blir ju väldigt uttöjda och trådiga...

• Jenka73

Jag är i v.10 och har fått gått med mammakläder nu i 3-4 veckor.

• Jessica275

Jag började använda mammabyxor i vecka 7... dom trodde jag vänta tvillingar för att jag var så stor och hade gått upp 8 kilo i vikt redan....men så var inte fallet... det var bara en liten pojk där inne... dom sa att det kan ha att göra med tarmarna i början...
    Lycka till!!

• Vargtassa

Jag är i vecka 19 imorgon och jag får fortfarande på mig mina kläder än.... men dom börjar klämma lite, men än går det :P Har köpt lite fina byxor med resår som jag kan ha...

• annadud

Hej allihopa! Tack för alla svar och alla tips. Nu känner jag mig inte så ensam längre ;) Jag var väl lite för optimistisk i mitt tänkande tror jag. Imorrn efter inskrivningen ska jag på shoppingrunda!!!

• Cia 77

Är själv i vecka 14 och min mage är stor redan,(finns bilder i mitt galleri) känns obekvämt med sånt som sitter åt runt magen så nu blir det mest sköna kjolar och byxor med mjuk linning...;)

Svar på tråden Är bara i v. 9 och får inte plats i mina jeans längre!!!