Springmask. HJÄLP, jag har panik:-(
Upptäckte igår att jag fått mask, blää vad äckligt Sonen har klagat ett tag till och från att det kliat men jag har inte kunnat se några maskar varken i rumpan eller hans bajs så jag har tänkt att han bara varit irriterad i rumpan av att han haft hård mage men nu misstänker jag ju starkt att det är därifrån jag fått mitt äckelpäckel.
Har varit och köpt medicin som vi ska behandla hela familjen med även bebisen men hur gör man sen. Tvättmaskinen går varm, känns som jag skulle vilja köra allt i hela huset men det går ju inte.
Ska renbädda och storstäda sovrummen när gubben vaknat men hur gör man med täckena och kuddarna, ska man köra dom med eller räcker det att hänga ut och vädra/damma av?
Apoteket sa att man skulle tvätta sängkläder + underkläder i 90 grader men jouren sa att man tvättar som vanligt, vilket stämmer?
Hur har ni gjort med bäddmadrasser och golvmattor, sånt kan man ju inte köra i maskinen ju. Måste man ut med allt från garderober och tvätta om?
Städar ni hysteriskt hela huset varje dag?
Leksaker, diskar ni allt eller räcker det att torka av allt? Hjälp, jag håller på bli knäpp.
Pratade med BVC om bebisen och frågade henne om smitta och spridning och fick till svar använd ditt sunda förnuft men det har jag tappat totalt just nu hypokondriker som jag dessutom är.
Hur snabbt efter kuren kan man börja städa? Ska man göra det direkt eller ska det verka fört ett tag?
HJÄLP...