• Litetdahl

Kostnad att endast ge sin bebis mjölkersättning? OBS!! Vill bara ha svar på min fråga!

Jag undrar vad det ungefär kostar i månaden att endast ge sin bebis mjölkersättning? Är det billigare respektive dyrare beroende på vilken ålder bebisen har? Dela med mig av era erfarenheter!

OBS

Eftersom denna fråga ställs på Familjeliv där amning är ett skrattretande infekterat ämne vill jag därför tillägga följande:

* Jag är endast en nyfiken person som undrar över min fråga. Bespara mig därför all form av moralpredikan.

* Jag ställer mig varken på "ersättningsmammornas" eller "långtidsammande mammornas" sida i kriget. Således kommer jag inte att kasta någon form av moralpredikan tillbaka.

* Poängterar igen.. Jag är endast intresserad av att få svar på min fråga!

Så.. Detta borde nog fungera.....

• Svar på tråden Kostnad att endast ge sin bebis mjölkersättning? OBS!! Vill bara ha svar på min fråga!
  • Meus Veritas

Hmmm *tänker* när min kille var liten så kunde han inte amma (han fick inte rätt tag) o då gick det på ca 400-500 kr i månaden, sen blir det ju lite mer när de växer och äter mera.

• trollmor 69

det är väldigt olika?Beror ju på vilket märke,hur mycket den lille äter osv? Men jag skulle väl tro att det är lite billigare ju yngre den är.

• lanas mamma

från början kostar det max 200 kr i månaden, det är ju lite svårt att veta hur mycket bebisen vill ha så man kastar kanske lite! sen ökar det lite
    ett paket kostar ca 60 kr vid 4 månader råcker det 10 dagar
    sen ska du ha flaskor o dinappar men det är ju en engångs kostnad behöver ju inte nya styp i ett!
    jag tycker iaf inte att det är så dyrt som jag trodde!

• MeNoLike

för oss kostade det ca 1500:- / mån för twins... så runt 700-800:- då...
    vi gav Nan

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Ängelii

Här kostar 1 paket NAN2 109 sek och det räkcer väl i ca 1 vecka. Ett paket NAN1 kostade ca 60 sek och räckte i 4 dagar. Tetra NAN2 och NAN1 på 2 dl kostar 8 sek.

• jen bossman

jag har för mig att den första ersättningen är dyrare men det blev ganska många hundralappar. 500-600 kr tror jag. nu köper jag 12 liter för 127 kr på willys. räcker iaf lite längre.

• Miss Lau

Jag har ju gett mina barn enbart ersättning men vad kan det ha kostat? Gissar på kanske 500 kr/mån och då är det blandat med både pulver och tetror. Sen blir det ju dyrare om man behöver köpa Bifidus (eller vad den nu heter?).

Och det är billigare i början eftersom de äter mindre.

• jen bossman

med semper som jag gav är det tvärtom. semper 1 är dyrare än semper 2!

• sarismaris

Här kör vi med Nestlés Nan så det är endast det jag vet priserna på.
    Nan1 (från födseln) kostar runt 60 kr per paket. Räcker till 3,8 liter ersättning (har jag för mej...)
    Nu använder vi Nan2 (från 4 månader). Kostar 109-119 kr per paket. Räcker till 7,7 liter ersättning.

Vi har gett endast ersättning från dottern va ca 1 mån till hon va 4 mån då vi började med smakportioner. Har räknat ut att det kostat oss ca 500 kr/månad.

Towa 051125 & Ella 080413
  • Litetdahl

Ok, tack för era svar! Hade faktiskt också trott att det var dyrare.

• Jo  anna

Gick åt ungefär ett paket i veckan, hela tiden. Ett paket kostar 50-60 kronor.

Svar på tråden Kostnad att endast ge sin bebis mjölkersättning? OBS!! Vill bara ha svar på min fråga!