• Jennyrockar

Ni som jobbar inom vården, vilka skor har ni?!

Fick så jäkla ont i fötter, knän, ben, höfter å rygg av mina foppatofflor när jag började på nytt jobb för ca 2 v sen.

Fick lite panik nu i helgen å letade som fasen på nätet, bestämde mej för dom här http://www.jobi.se/arbetsskor/produkt.php?id=143

Vad har ni andra som jobbar inom vården, nån som har dom här?
    Å vart i vården jobbar ni?!

• Svar på tråden Ni som jobbar inom vården, vilka skor har ni?!
  • Krabbolina
    Jennyrockar skrev 2008-09-15 12:50:11 följande:
    Fick så jäkla ont i fötter, knän, ben, höfter å rygg av mina foppatofflor när jag började på nytt jobb för ca 2 v sen.Fick lite panik nu i helgen å letade som fasen på nätet, bestämde mej för dom här www.jobi.se/arbetsskor/produkt.php har ni andra som jobbar inom vården, nån som har dom här?Å vart i vården jobbar ni?!
    jag har haft ett par sådana här
    http://www.jobi.se/arbetsskor/produkt.php?id=35#

ursköna men tyvärr så sprack sulan efter ett år.
  • sär skriven

Jag har eccos skor med gele i sulorna. Perfekt!

• missteddy

de skorna är jättebra om man har problem med ryggen man får en annan hållning. men i början innan man är van kan det vara tvärt om jag jobbar inom hemtjänsten och går mycket.

• mrs Elliott

Jag har foppa tofflor och på sommaren airwalkers sandaler med geleinlägg.Funkar jättebra,men jag arbetar inom handikappomsorgen med gravt funktionsnedsatta så vi springer inte lika mycket som man gör på sjukhus el äldreboende.här lyfts det mycket däremot:)

• trollmammsis

många på mitt jobb har liknande fast ett annat märke och dome  nog dyrare än länken du har... det står MBIT? ellr nått på dom..alla som har dom är supernöjda.

Jobbar på thorax operation så i står och springer HELA tiden!!

jag har dock mina björn borg tofflor.. mjuka och sköna som tusan.... 
    foppa tofflor och liknande skulle inte jag kunna ha för vid akuta situatuioner och när vi sprineg mycket måste jag ha nått som sitter "fast" på foten

• Jennyrockar
    trollmammsis skrev 2008-09-15 12:53:28 följande:
    många på mitt jobb har liknande fast ett annat märke och dome  nog dyrare än länken du har... det står MBIT? ellr nått på dom..alla som har dom är supernöjda. Jobbar på thorax operation så i står och springer HELA tiden!!jag har dock mina björn borg tofflor.. mjuka och sköna som tusan....  foppa tofflor och liknande skulle inte jag kunna ha för vid akuta situatuioner och när vi sprineg mycket måste jag ha nått som sitter "fast" på foten
    Samma här, måste ha nåt som sitter fast så man kan springa.

Ja det finns et annat märke som heter MBT tror jag, inte lika snygga å kostade runt 2000:-!!
  • trollmammsis
    Jennyrockar skrev 2008-09-15 12:57:03 följande:
    Samma här, måste ha nåt som sitter fast så man kan springa.Ja det finns et annat märke som heter MBT tror jag, inte lika snygga å kostade runt 2000:-!!
    ja svindyra!! men dom du länkade verkar ju ha typ samma funktion..värt o testa!
Svar på tråden Ni som jobbar inom vården, vilka skor har ni?!