• Dollars matte

Vad var onödigt i din BB-väska?

Om några veckor är det väl dags att börja fundera på att packa den där berömda BB-väskan   Har tittat runt på folks olika listor men tycker att många verkar packa med sig alldeles för mycket och onödiga saker. Men vad behöver man egentligen och vad inte? Så jag undrar främst det som rubriken säger:

Vad packade du i BB-väskan som efteråt visade sig vara heeeelt onödigt, då du varken använde eller ens tänkte på det under din tid där?

Men också: Missade du att ta med dig något som du däremot önskar att du hade haft med dig, eller som mannen fick åka och hämta/handla?

Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 13:58
    Skriv gärna också hur länge du var inne på BB! Både före och efter förlossningen.
  • Svar på tråden Vad var onödigt i din BB-väska?
  • ballerinamuffins

ammningsinlägg och fler kläder till mig det var det ända ja glömde, annars hade ja med allt och vad ja kan minnas hade ja inget onödigt.

• buffybus

det enda jag hade behövt var ett par kläder till bebben

amningsinlägg
    rena trosor
     typ...
    åkte hem 6 tim efter förlossningen nämligen!!
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Dosan73

Onödigt - bok, CD-skiva...allt som man kan tänkas ha med för att fördriva tiden. Det behövs inte! (inte för min del iaf)

Nödvändigt, som jag inte tog med - raggisar eller andra tjocka goa strumor. Det är kallt på sjukhusgolv, även på sommaren. Eller tofflor.

• camave

jag använde nästan inget alls av det jag packat.

använde , kameran, tidning , amnings-bh

använde inte , böcker ,cd-spelare , egna kläder till mig eller bebben..

Flisan 061016 och övertid
  • Miss Lau

Det mesta var onödigt. Använde en uppsättning kläder åt mig och bebisen, tandborste och kameran. Inte så mycket mer.

• Dollars matte
    buffybus skrev 2008-09-15 13:43:01 följande:
    det enda jag hade behövt var ett par kläder till bebben amningsinlägg rena trosor  typ... åkte hem 6 tim efter förlossningen nämligen!!
    Ahaa...ja det kanske man ska ta med i beräkningen också, hur länge man ska stanna!
    Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
  • MsBeauty

Inget efter jag inte hade nån.

• MsBeauty

Jag var på BB i 4 timmar och sedan bodde jag på Neo i lite över 3 månader. Då hade jag ju massor med mig.

• gbgumman

Allt och inget.

Första förlossningen. Hade jag förlite av allt. Vi blev kvar en vecka och man var riktigt skitig efter ett litet slag. hade behövt shampo kläder underhållning m.m.

Andra förlossnignen tog jag bara upp bebisenåka hemkläder. Förlossningen tog 9 minuter (höll på att inte hinna in) Och sedan åkte jag hem några timmar senare.

• Tess the mess

Första förlossningen hade jag siktat in mig på att åka hem efter ett dygn som var brukligt där. Blev kvar 3 dygn och hade alldeles för lite bebiskläder och kläder till oss. Jag ville inte att han skulle åka hem och hämta något eftersom jag inte klarade mig själv=(

Andra gången hade jag med mig mer kläder och då använde jag inte allt. Då var vi kvar ett dygn

Annars så använde jag allt som jag hade.
    Hade kollat runt på en massa listor och hade en minst sagt välfylld väska.
    I efterhand önskar jag att jag hade haft hårsnoddar och spännen, luggen var skitjobbig att ha slängandes då jag hade svettats ett tag.

Svar på tråden Vad var onödigt i din BB-väska?