• Annanym

Direktflyg Stockholm-Boston? Någon som vet?

Vet någon om det finns flygbolag som flyger direkt Stockholm-Boston?

Funderar på att flyga ensam med son på två år till Boston. Det känns nästan oöverkomligt om vi måste stöka med mellanlandningar, väntetider osv.

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Direktflyg Stockholm-Boston? Någon som vet?
  • appapp2

Hittar inga direktflyg varken från köpenhamn eller arlanda.
    kan det inte vara skönt med ett avbrott dock?

• stinagreta

Vet inte om det finns faktiskt, när jag flugit den stäckan har det alltid varit med mellanlandning nånstans. Jag skulle rekommendera att mellanlanda nånstans i Europa. Det är jobbigare (tycker jag) att mellanlanda på tex Newark, jättestort och man måste hämta ut väskorna och sen checka in dem igen. De är så jobbigt hårda i USA.

• appapp2
    stinagreta skrev 2008-09-15 15:08:37 följande:
    Vet inte om det finns faktiskt, när jag flugit den stäckan har det alltid varit med mellanlandning nånstans. Jag skulle rekommendera att mellanlanda nånstans i Europa. Det är jobbigare (tycker jag) att mellanlanda på tex Newark, jättestort och man måste hämta ut väskorna och sen checka in dem igen. De är så jobbigt hårda i USA.
    Bra poäng, inrikes-transfer i USA är sjukt jobbigt. Köerna i immigration är låååånga oftast och att sedan släpa bagaget en extra gång... Nej tack.
  • Annanym

Tack snälla ni för svaren! Just nu funderar jag på om vi ska flyga direkt till N.Y. och sedan ta tåget till Boston. Kanske stanna till en natt i det stora äpplet.

• Danne123

Från Arlanda kan du flyga direkt till Atlanta, New York, Chicago och Philadelphia.

• Tigerwoman

Ja visst ja, glömde den första och sista. Pinsamt, jag flög ju själv till Philadelphia med US Airways för bara 1 månad sedan...

• Micke

Förra sommaren flög Finnair direkt mellan Arlanda och Boston. Inte i år dock.

Svar på tråden Direktflyg Stockholm-Boston? Någon som vet?