Acne vid graviditet
Hej! någon mer än jag som fått riktigt taskig hy under ? Jag har på gränsen till acne nästan. Några tips på hur man kan få bort detta?
Hej! någon mer än jag som fått riktigt taskig hy under ? Jag har på gränsen till acne nästan. Några tips på hur man kan få bort detta?
svårt att få bort när hormonerna spökar, men håll rent med bra produkter, undvik tilltäppande smink med mineraloljor. Se på www.dermanord.se är suveränt och billigt. Det går beställa direkt därifrån.
Jag fick urdålig hy under grav och nu, 13 mån, senare så är det FORTFARANDE lika illa. Har fått p-piller igen då min läkare påstår att acnen kommer att gå bort då.
Hoppas verkligen att han har rätt! Väldigt osmickrande att ha hy som en 14-åring..
Här är en till som fått väldigt mycket acne sen jag blev gravid, har i hela ansiktet...jag som trodde att man skulle få känna sig strålande vacker som gravid! ;)
Jag har oxå massa acne i hela ansiktet.
Känner mig knappast vacker. :/
Har provat "allt", billiga som dyra produkter.
Ingenting har hjälpt. Bytt smink osv.
Någon som provat vichys produkter mot fet och öjämn hy?
jag har också jätte problem med finnar nu.
men för er som använder puder o sånt finns det produkter som e jätte bra på KICKS.
Finns solpuder o vanliga typer o det heter RIMMEL...
Rekomenderar jag absolut!
Det e skonsamma produkter för huden...
Neutrogena visable clear (eller hur det nu stavas) funkade bra för mig när jag gjorde ivf
Jag har också taskig hy. Har alltid haft rätt dålig hy men är jättenoga med att sköta om den, tvättar varje morgon och kväll med bra produkter, använder oftast hela serier. Alltså t.ex. tvättcreme, ansiktsvatten och hudlotion för dag respektive natt. Det fungerar jättebra, ett måste är ju att man sköter det dock och inte håller på och hoppar över och tvättar med olika saker ibland och så. Iallafall för mig är det så, så fort jag byter märke eller produkt så blir hyn genast sämre. Men sedan jag blev gravid (är i v 15) så har det blivit lite värre iaf. Hoppas det försvinner.
hade det under hela min första graviditet - gick bort först när dottern var ca 4månader. Inte snyggt men inga medel som fungerade och de medlen som var starkare fick jag inte prova pga just graviditeten.
Jag vet att kompisar och min mamma tex fick medicin mot sina finnar.
Och att det hjälpte. Någon som vet om läkaren på barnmorskan kan skriva ut d?
Jag ska nämligen dit nu halv tolv. Kunde ju passa på...