Pralin M skrev 2008-09-16 14:46:54 följande:
Oj, det låter jobbigt. Jag har aldrig kollat upp nåt, men min man är väldigt noga med att jag inte får städa badrummet när jag är gravid. För han tror inte det är nyttigt att andas in och jag kan hålla med. Vem är jag att sätta mig emot det? :-P Jag menar, börjar man hosta och blir yr av dem så är det säkert inte så bra att andas in när man är
gravid.Om jag vore dig skulle jag först kolla upp exakt hur farliga kemikalier det handlar om och sen faktiskt berätta på jobbet så fort du testar positivt, eftersom det är undet de första 10 veckorna som embryot är som mest känsligt. Det är då alla organ utvecklas.
[/citat]
meanwhile skrev 2008-09-16 15:07:25 följande:
[citat]
Jag hade ingen koll alls på det här när jag först blev gravid. Jag jobbade på som vanligt... Jag jobbar en del med farligt avfall. Det mesta var mer farlig att få på sig än att andas in, för vissa saker går tydligen rakt in i blodet om man får det på huden. Självklart ska du inte gå och sniffa på medlen men om det inte står något på flaskan så borde det inte vara så farligt. Försök bara att inte vara så instängd, låt dörren stå öppen eller ett fönster.
Nej, varför kämpa emot?? hehe
Vi fyller på flaskor från större "tunnor", men jag ska försöka hitta någon slags innehållsförteckning och se vad som står.
Jag kommer nog hur som helst att försöka hålla mig ifrån medlena även om det visar sig vara ofarligt. För mig kommer det nog inte kännas bra ändå eftersom jag även nu "känner av" dom. Det kommer inte kännas hälsosamt för barnet.