• Mixxx

Barnvagn, Cango Nizza Highline?

Letar barnvagn nu, och har så svårt att hitta nån man fastnar för. Men vi har hittat en, "Cango Nizza Highline" en kombivagn, och undrar om det är någon som har erfarenhet av den? Skriv gärna ner + och - :)
    Har ni tips på andra vagnar så tackar jag för det med!
    Jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden Barnvagn, Cango Nizza Highline?
  • Pineapple

Vi har föregångaren till den (som då hette Knorr Nizza) och vi har varit nöjda med den. Det som vi tänkte på var att vår lille växte som en raket och var lång redan från början så han växte ur liften väldigt fort och då fick han vara i åkpåse i sittdelen istället (redan första vintern då han var 6 månader gammal.

Han använder fortfarande sin vagn, mest på dagis då han sover i vagnen där fast han är lite för lång egentligen.

Den fick rackarns dåligt i det där testet som var så uppmärksammat för ett tag sedan angående handtagen men om man använder med medföljande plast"mojängerna" så kan inte handtagen släppa.

Jag hade rejäl foglossning och tyckte att den var lite tung att hantera efter förlossningen sen (in och ut ur bilen, lyfta upp på bussar och sånt) så till nästa bebis har vi faktiskt valt en lite lättare vagn.

• Evangeline72

Vi hade en Knorr Nizza som fick bäst i test 2004 eller 2005. Vi var dock inte nöjda. Den var tung och svårstyrd. Det enda positiva var det vändbara handtaget.

• Fruochmamma

Vi kommer snart byta till Sulky men har en sådan modell och är generellt sätt jätte nöjda. Här kommer lite plus & minus:

Plus:
    Prisvärd
    Rejäl & stadig
    Bra hjul
    Inte SÅ smal & kort liggdel
    Bra korg / förvaring under vagnen

Minus:
    Ganska tung & bred för lyft & bil
    Inte så bra regnskydd
    Ryggen i sittdelen blir inte 90grader rak
    Låsen på handtaget kan lossa om man inte är försiktig

Hade vi bott inne i stan eller i lägenhet hade jag definitivt valt en smidigare vagn, men den funkar jätte bra för oss!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mixxx

Tack så jättemycket för de tipsen. Ska nog kika vidare kanske :) Fast man kommer nog få höra negativa tankar om alla vagnar, finns ju alltid nackdelar. Men som sagt, letar nog vidare.. Tack tack :)

Svar på tråden Barnvagn, Cango Nizza Highline?