Har ingen inkomst, ALLS! Finns det fler? *långt*
Jag är 24år gammal, har ett barn på 3år och väntar mitt andra barn, är arbetslös och får inte en krona i inkomst....aa så här ser mitt liv ut just nu och jag mår så fruktansvärt dåligt. Har inte brytt mig så mycket innan då det alltid har löst sig men nu så gråter jag så fort verkligheten kommer ikapp mig.
Att jag inte har några pengar är rätt invecklad historia men kan på ett enkelt sätt berätta att det började när jag va lite yngre än idag och valde att hoppa av skolan när jag va 17-18 år för att börja jobba istället (dumt JAG VET) och det gick bra men jag fick aldrig något fast utan jag hoppade lite fram och tillbaka som timmanställd. Tillslut fick jag en anställning på Lidl där jag fick 15tim/v och jag fick kämpa länge innan jag fick tillräckligt med timmar för att bli medlem i a-kassan. MEN mitt i allt så blev jag gravid.
Efter att jag vart på föräldraledigt så blev det problem på jobbet och jag fick gå, men samtidigt som jag då trodde att jag hade rätt till a-kassa så ändrades reglerna till dom nya så mina timmar räckte inte till Jag hade/har då alltså inte rätt till något alls, någonstans.
Fick iallfall tag på ett timm jobb efter 2 månader och lyckades få lite inkomst där, blev sen lovad en tjänst så fort det kom en. Blev gravid med mitt andra barn och min chef viste om att vi planerade detta så allt va frid tills vi en dag rycker ihop och jag får gå för "brist på jobb".
Så där va jag, gravid och arbetslös. Jag VET att jag gjort fel så många gånger men då min man har eget företag så har vi ändå klarat oss och jag blev fort "bortskämd" men nu är jag panikslagen!!!!!! Jag har försökt studera under graviditeten men jag har ingen ork.
Finns det fler människor där ute som inte har någon inkomst? Skulle väldigt gärna vilja dela tips och tankar med er!