• Jenniiz

Piercing I Näsan

För ca 2,5 veckor sedan gjorde jag en piercing i min ena näsvinge.
    Nu har jag upptäckt att jag tappat kulan till staven å hittar den inte någonstans,
    men att staven sitter kvar.

Är det någon som vet hur lång tid det tar att läka??
    Kan jag redan nu byta ut till min andra pärla???
    Kan ju inte ringa piercingstudion å fråga heller, för där är det stängt nu....

• Svar på tråden Piercing I Näsan
  • Bexaa

6-8 veckor ska den staven du har sitta i...läkningsprocessen tar ca så länge...

• Xantippa85

Byt inte redan nu, försök hålla den kvar på nått vis och ring studion när dom öppnar! Min kompis bytte tidigt och det gick inte så bra...

• meic

men om den sitter kvar utan kulan så är det bättre att du låter den sitta. om du tar ut den och sätter i en annan så är risken stor att du får in skit i det och att det kan bli infekterat.

man brukar räkna ca 4 v för att det ska läka. om du är orolig att den ska lossna på natten så sätt ett plåster över och kontakta studion imorgon så kan de hjälpa dig.

• Jenniiz
    Bexaa skrev 2008-09-15 18:36:09 följande:
    6-8 veckor ska den staven du har sitta i...läkningsprocessen tar ca så länge...
    Hur gör jag då???
    För staven sitter ju inte fast utan kulan....
  • Jenniiz
    meic skrev 2008-09-15 18:38:05 följande:
    men om den sitter kvar utan kulan så är det bättre att du låter den sitta. om du tar ut den och sätter i en annan så är risken stor att du får in skit i det och att det kan bli infekterat.man brukar räkna ca 4 v för att det ska läka. om du är orolig att den ska lossna på natten så sätt ett plåster över och kontakta studion imorgon så kan de hjälpa dig.
    Plåster, det ska jag göra.
    Tack för tipset!!!
  • MILFilicious
    Jenniiz skrev 2008-09-15 18:38:34 följande:
    Hur gör jag då???För staven sitter ju inte fast utan kulan....
    Men vad är det för smycke du har i näsan?
    Stav med kula som lossnat? Har du en vanlig nosestud?
  • Jenniiz
    MILFilicious skrev 2008-09-15 18:40:16 följande:
    Men vad är det för smycke du har i näsan? Stav med kula som lossnat? Har du en vanlig nosestud?
    Nosestud?!?
    Vad är det?!?!

För den jag har är en stav med en platta på insidan och sätts fast med en kula på utsidan.
  • MILFilicious

en nosestud är en liten stav med en krok på.
    aja jag var mest bara nyfiken på vilket smycke du fick eftersom jag aldrig nånsin hört ngn som fått ett sånt smycke vid piercing.

lycka till

• pumpkinhead

har du en vanlig labret ska du nog inte sätta ett plåster på ändå du. eftersom det är in genom näsan den går om du ska ha ur den. pilla absolut inte på den utan tvättade händer så gå inte o pilla på den för o se om den sitter kvar. åk in o köp en ny kula imorgon (som dom sätter dit) och försök sova med gängorna neråt inatt

• Jenniiz
    MILFilicious skrev 2008-09-15 18:43:53 följande:
    en nosestud är en liten stav med en krok på. aja jag var mest bara nyfiken på vilket smycke du fick eftersom jag aldrig nånsin hört ngn som fått ett sånt smycke vid piercing. lycka till
    Aha, då var det en sådan jag köpte för att kunna byta sedan...Glad
  • meic
    Jenniiz skrev 2008-09-15 18:42:36 följande:
    Nosestud?!?Vad är det?!?!För den jag har är en stav med en platta på insidan och sätts fast med en kula på utsidan.
    om du har fått en sån som läkestav (vilket inte är så bra) så är det EXTRA noga att det är helt läkt innan du byter smycke. Den staven är ju gängad för att kunna få dit kulan, och är det då inte helt läkt så är risken stor att den river upp såret och så får man börja om med läkeprocessen.
  • Jenniiz
    pumpkinhead skrev 2008-09-15 18:48:06 följande:
    har du en vanlig labret ska du nog inte sätta ett plåster på ändå du. eftersom det är in genom näsan den går om du ska ha ur den. pilla absolut inte på den utan tvättade händer så gå inte o pilla på den för o se om den sitter kvar. åk in o köp en ny kula imorgon (som dom sätter dit) och försök sova med gängorna neråt inatt
    Ja det är en sådan som jag har.
    Då får jag försöka att göra det inatt, får åka in å fixa en ny imorgon.....
Svar på tråden Piercing I Näsan