• buffybus

jacka eller overall till 7 månaders?

hej bara undrar.. nu börjar det bli lite kyligare o jag tycker inte en extra tjockare tröja räcker.. vill hellre ha en jacka kanske en fleece eller en fleece overall.. va hade ni tagit? ska va till barnvagnspromenader.. sällan bil... han e en sån som sparkar av sig filten också... 

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Svar på tråden jacka eller overall till 7 månaders?
  • snart mamma igen

jacka o överdragsbyxa om de går.. eller flecceoverall skulla jag ha tagit

• fiamalm

Just nu har jag pop skaljacka, när det blir ännu kallare blir det overall. tänkte även köpa överdragsbyxor när vi tex är i lekparken och gungar. Overall nu känns lite väl varmt.

• buffybus

fiamalm: ja jag kände det också att det kunde bli lite varmt.. har hört om den jackan på pop.. sån med fleece under eller? får nog kolla där tror jag.. hehe aldrig handlat på pop  varit o tittat 1 ggn där... 

• Mamma 03  08

Jag skulle valt en fleeceoverall. Jag har börjat med det själv på min pojk på snart 4 månader.

• buffybus

jasså haha.. ahh nu e jag verkligen delad... vet inte vilket jag ska ha.. funderar på att ha bägge men känns lite överdrivet... hehe... hmmm... hade tänkt köpa en tjockare overall sen nämligen men vill ändå också ha en jacka om man bara ska in o ut från bil till shopping center eller hos vänner m.m

ja jag får väl fundera...  
  • Vintersjäl

Vi kommer ha skaljacka med tillhörande fleece till Viggo Han kommer sitta i en lammullsåkpåse så om det blir riktigt kyligt får han ett par fleecebyxor över sina vanliga byxor eller en filt.

• ÖNadja

7 mån så hade ja helt klart tagit en overall. Man bär dom små så mycket och när man bär som så åker jackan lätt upp och glepar.

• Vintersjäl
    ÖNadja skrev 2008-09-15 20:16:37 följande:
    7 mån så hade ja helt klart tagit en overall. Man bär dom små så mycket och när man bär som så åker jackan lätt upp och glepar.
    Men inte bär man dom när dom sitter i vagnen väl?
  • 75majasmamma

Jag är oxå för overall har en höst jacka nu till min 6 månaders men den åker upp alldeles för ofta tycker jag!!

• fiamalm

Vi har skaljacka utan flecce i, det funkar utmärkt faktiskt, upplever inte att den åker upp mycket, å andra sidan så bär jag honom inte dirket mycket när vi är ute.

Jag funderade fram och tillbaka på vad jag skulle köpa, ganska snart tyckte jag att en flecceoverall var bortkastade pengar då han inte skulle kunna ha den nu, skulle bli varmt och till vintern vill nog lillen vara och krypa i snön om det kommer nån eller så börjar han att gå. Så en jacka tyckte jag var bra. Är också väldigt praktiskt med en jacka om man bara ska åka till affären eller åkt bort till nån.

Man behöver såklart inte köpa en från PoP, hade inte jag gjort om det var min plånbok men farmor köpte den. Både hm och lindex brukar ha fina jackor som är mycket billigare.

• ÖNadja
    Vintersjäl skrev 2008-09-15 20:18:06 följande:
    Men inte bär man dom när dom sitter i vagnen väl?
    ja antar att han inte sitter i vagnen hela tiden..å då kan de ju va bra att slippa köpa dubbel uppsättning kläder.
  • buffybus

hm lite olika... det får nog bli jacka nu kanske.. o en ordentlig overall senare ? ahh guud va jobbigt.. innan har jag haft bägge.. både en overall o en jacka.. hmm får ut o kika lite tror jag

• ÖNadja
    buffybus skrev 2008-09-15 20:47:31 följande:
    hm lite olika... det får nog bli jacka nu kanske.. o en ordentlig overall senare ? ahh guud va jobbigt.. innan har jag haft bägge.. både en overall o en jacka.. hmm får ut o kika lite tror jag
    Våran son är 1 år, men vi har både höst och vinteroverall och höst & vinterjacka. Däremot inga byxor, där har vi beslutat att spara in! =)
  • AW76

Idag klädde jag min 7-månaders i fleecebyxor + fleecejacka(ärvda från storebror). Funkade bra i vagnen, men fy vad krångligt det var när hon ville upp från vagnen. Jackan åkte upp hela tiden när jag bar på henne.

Overall är helt klart bästa plagget för bebisar. Har en fleeceoverall men tyckte att det var aningens för varmt för den idag (10 grader), men snart åker den på!

• snart mamma igen

overall är ju som mer praktiskt på dem små..
    min lilla(13mån) har en fleeceoverall när hon ligger i vagnen smidigt o klä på o skönt (började idag då de börjar vara lite kyligare..den är inte supertjock)
    pops ull frotte är ju superbra i sånna tillfällen o den kan man ha under vinteroverallen om de är suuuuuper kallt

• Wilmis07

Jag hade nog också kört på overall,det mest praktiska. Jackan bara åker upp.  Men en overall är ju klart bra när man bara ska kortare sträckor.Jag hade nog köpt både och

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden jacka eller overall till 7 månaders?