• Mammiztill2

mops ni med mops

Hur trivs ni med denna rasen, vad fick ni ge för er hund? Någon som har tips och råd inför tankar att skaffa sig denna rasen..

• Svar på tråden mops ni med mops
  • Mammiztill2

Konstigt ingen med MOPS på detta forum :)

• bellem

Jag har en mopshane på fyra år. Helt fantastisk ras och jag kan verkligen rekommendera en mops till alla! :) De är busiga, mysiga och vill alltid vara nära. Jag köpte min mops för 12 000, men vet att de i dagsläget kostar ca 16 000 kr...

• Pikku Enkeli

Det man ska tänka på: de älskar sällskap, vill ogärna vara ensamma. De låter rätt mycket när de sover och är svåra att få att sova på golvet. En uppfödare som är seriös tar mellan  ca 15'000 - 18'000kr.

Vi älskar rasen, de är små älskvärda clowner.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • ming

Jag har också funderingar kring mops. Hur ser sjukdomar ut för rasen? Hittar bara info att ögonen är mest utsatta, av naturliga skäl, men hur är det med andningen egentligen?
    Hur mycket kan man motionera med dem ungefär, varje dag, och vad för typ av aktivitet är bäst?

• kattengustav

Är du uppfödare på mops? jag har länge letat efter en mops att ha på foder, men det är inte många som lägger ut sina mopsar på foder eftersom att dom är så små och tar inte så stor plats. Älskar dom hundarna.

Pikku Enkeli skrev 2008-09-26 15:23:27 följande:
    Det man ska tänka på: de älskar sällskap, vill ogärna vara ensamma. De låter rätt mycket när de sover och är svåra att få att sova på golvet. En uppfödare som är seriös tar mellan  ca 15'000 - 18'000kr.Vi älskar rasen, de är små älskvärda clowner.
  • Pikku Enkeli
    kattengustav skrev 2008-10-07 23:53:07 följande:
    Är du uppfödare på mops? jag har länge letat efter en mops att ha på foder, men det är inte många som lägger ut sina mopsar på foder eftersom att dom är så små och tar inte så stor plats. Älskar dom hundarna.
    Nej jag är inte uppfödare. Varför vill du ha på foder?
  • kattengustav

Vill börja med det för att lära mig lite mer om uppfödning och så. Då har man ju kontakt med uppfödaren hela tiden och kan vara med vid valpning och få lära sig lite hur det fungerar ifall att man ska föda upp några längre fram i tiden.

Pikku Enkeli skrev 2008-10-08 09:32:15 följande:
    Nej jag är inte uppfödare. Varför vill du ha på foder?
  • Pikku Enkeli
    kattengustav skrev 2008-10-08 09:33:50 följande:
    Vill börja med det för att lära mig lite mer om uppfödning och så. Då har man ju kontakt med uppfödaren hela tiden och kan vara med vid valpning och få lära sig lite hur det fungerar ifall att man ska föda upp några längre fram i tiden.
    Det kan man nog få ändå om det är en bra uppfödare. Jag är enormt intresserad av mops och besöker ofta vår hunds uppfödare och har möjlighet att få ta del av det jag skulle vilja.
Svar på tråden mops ni med mops