citodon
varför för jag ont i magen när jag tar en citodon mot värk?nän som vet ?tack
varför för jag ont i magen när jag tar en citodon mot värk?nän som vet ?tack
ingen?
Den är förmodligen för stark för din mage.
Citodon är en mycket stark tablett, är tom. triangelmärkt, så du får inte ens köra bil när du tagit den.
Prova med annan värkmedicin i stället, typ 200 mg. ipren, räcker inte det, kan du ta en 500mg. alvedon tillsammans med ipren.
Eller Naproxen, (pronaxen) det är åxå en bra värktablett.
De flesta värktabletter kan man ta tillsammans med alvedon, för att förstärka effekten.
det beror ju förståss på vilken sorts värk du har.
Vill du ändå fortsätta att ta citodon, kan du prova med att aldrig ta den på tom mage, ät tillsammans med filmjölk, etc.
Citodon är snällt mot magslemhinnan, men som alla opioider har det en bromsande effekt på tarmen, och kan ge förstoppning.
den förpackning som vi har hemma är triangelmärkt.. den är snart ett år gammal, men jag viste inte att man slutat med triangelmärkning... det är ju egendomligt??
om det är något som är starkt mot magen så är det ipren och naproxen. Det står till och med i beiverkningarna. Citodon innehåller paracetamol och kodein och är relativs snällt mot magen. Om ts inte tål dom kanske det är bättre att gå till läkare för bedömning och annan medicin än att testa ipren och naproxen.