• 0247

igångsättning pga förlossningsrädsla..??

när har ni fått tid för samtal för att prata om detta??
    är i v 34 nu och inte kommit nånstans ännu å prata,börjar känna mig väldigt stressad.
    min BM har skikat remis men ännu inte hört nått..
    min BM trodde det inte skulle vara några problem att bli igångsatt..
    men jag kan inte slappna av ännu förns jag vet..

• Svar på tråden igångsättning pga förlossningsrädsla..??
  • Rombin

jag gick på mitt aurorasamtal en vecka innan BF..?... tyckte dock inte det va till så stor hjälp heller?.. va rädd genom hela grav.. men det vattnet gick och det verkligen va dags va jag coollugn??.. det va inte förrän på slutet när krystvärkarna kom som jag blev rädd.. ( förlåt, vill inte skrämmas.. ) rädslan handlade ju att jag skulle gå sönder.. men allt gick rätt fort.. helt plötsligt va han ute.. ?.. hehe

• Rombin

hmm.. oj... jag missuppfattade nog dig... jag fattade det som att du skulle prata om din rädsla?.. hehe..
    varför vill du bli igångsatt?.. jag gick över 2 dagar, tror det va därför jag va så lugn.. för jag va så less på magen!.. haha.. om du bara är i v 34 har du ju en och en halv mån kvar?..

• 0247

mina förlossningar har gått såå fort så jag är så rädd aatt inte hinna in + att dom har kommit 10 dagar innan beräknad til..
    vi har 40 minuter till bb
    ingen har körkort,så den som ska köra måste ta sig hit + att vi måste ha barnvakten..så dte kan ya ett tag innan vi kan åka liksom..
    har inte kunnat tänka på nått annnat under dennna graviditet...
    hoppas jag får en tid hos aurora snart..

• solen13
    Ärtisen skrev 2008-09-18 10:39:39 följande:
    Vad är aurora??
    Om man har rädsla inför förlossning eller något i samband med förlossning så kan man få prata med en bm som har lite utbildning innom sådanna samtal. Det kallas lite olika från sjukhus till sjukhus. Hos oss i Kristianstad heter det inte aurora uan något annat men det är samma sak.
  • LyckaJones

Ring förlossningen och prata med dem!

• Ärtisen
    solen13 skrev 2008-09-18 10:47:24 följande:
    Om man har rädsla inför förlossning eller något i samband med förlossning så kan man få prata med en bm som har lite utbildning innom sådanna samtal. Det kallas lite olika från sjukhus till sjukhus. Hos oss i Kristianstad heter det inte aurora uan något annat men det är samma sak.
    Okej.. =) tack! då vet jag..
  • Quzmuzen

hej! jag ska sättas igångpå måndag pga av räddsla.
    vi var på samtal i vecka 30 redan. Ska sättas igång pga av att den första kom så fort allt som allt tog 30 m,in och han kom hemma i sovrummet. Hoppas att du får komma dit snart och planera.
    Lycka till.

Svar på tråden igångsättning pga förlossningsrädsla..??