• Ann 2008

Vill ej ha traditionella doppresenter..

..och jag undrar hur jag skall kunna skriva det på inbjudningskorten. Jag syftar då på skedar, fat och andra såna där saker med namn och födelsedatum på som ändå bara kommer stå och damma. Nån som har nått tips?

• Svar på tråden Vill ej ha traditionella doppresenter..
  • snillis

Du kan ju öppna ett konto åt barnet och ange kontonummer på inbjudan.

Då kan du ju efteråt köpa det du själv vill eller låta pengarna sitta kvar på kontot.
  • Lilith74

Hitta någon fin webbutik och skriv adressen längst ned på kortet... jag hittade denna: blaelefant.se och skickade ut ett mail två veckor innan till de inbjudna. Jag får se om någon handlar därifrån.

• Dixie

Du kan ju skicka med en önskelista - men det är ju trots allt bara en önskelista, du kan ju inte bestämma vad andra kommer att ge.

• Clobberella

"prydnadssaker undanbedes" ?

• Jessica24

Det tycker jag inte hör hemma i en dopinbjudan. Känns både fult och lite otacksamt.
    Istället så kan ni meddela gästerna det, då dom OSA:r. Annars får ni låta rycktet gå eller säga det personligen då ni träffar gästerna.

• Lillismaj

Jag ville egentligen inte heller ha sådana saker men det skulle aldrig falla mig in att säga det till gästerna. Tycker det känns lite "fult", "ofint".
    Det värsta som kan hända är väl att du får någon sån pryl men vad gör det.
    Vår dotter fick faktiskt inga teskedar eller liknande. Fick superfina grejer.

• cloudberry79

Man kan ju skriva omvänt, alltså vad man önskar sig istället. Vi skrev typ att Vidar önskar sig roliga och praktiska saker som kan användas i många år framåt. Fick inga skedar, tennprylar eller liknande.

Skillz that Killz 10k+
  • Gladabarnensmamma

vaddå inte vill ha? Det är ju bebisens presenter, det vet väl inte ni vad han/hon kommer uppskatta senare i livet? Skulle aldrig i livet ens nämna något om presenter/vill ha/inte ha i någon inbjudan, det är ju en sak som gästerna själva får bestämma!

• jojofatty

Svårt det där... men säger som nån annan sa...
    Vänd det så det står vad ni önskar er istället...

Kan då samtidigt tipsa om dessa fina vagnmobiler som är superfina och mycket uppskattade att ge bort som present!

kul-design.se/

• Ulla1974

Jag skulle tycka det var rent oförskämt om det stod på inbjudan att man inte vill ha prydnadssaker. Presenter är en gåva och inget man kan kräva. Som gäst är det upp till en själv vad man vill ge.Du har ingen aning om vad ditt barn kommer att tycka om sina presenter.

• ludenben

Tycker att det känns lite bortskämt att bestämma vad man vill ha i doppresent. Det är en gåva från gästen och ingen är tvungen att ge barnet något alls egentligen. Tycker man ska vara glad för det man får även om man inte tycker det är så superkul presenter. När jag köper till någon så gör jag det lite efter vad jag tror personen skulle gilla. Om jag inte känner personen så väl så köper jag nåt jag tycker är fint. Om inte personen gillar det eller inte, näha vad tråkigt. Men för mig är det ofint att tala om vad gästerna ska köpa i present.

• s k r i n d a

Vi ville inte heller ha sådant, men nöjde oss med att tipsa om böcker och kläder till de som frågade om presentförslag (och det gjorde de flesta).

Vi hade ca 50 gäster och det blev bara 2 fotoalbum i "silver" och inte en enda sparbössa!

När vi gifte oss skrev vi i inbjudan att vi inte ville ha några presenter alls eftersom vi bodde så trångt och inte hade plats (vilket var sant).

• bubblan80

Folk frågade faktiskt mig i förväg om det var ngt vi önskade till Nova och då sa vi att det enda vi inte ville ha var saker som stod och samlade damm, utan sånt som hon verkligen behöver.
    Super! Vi fick andningslarm, presentkort, babywatch, sagosamlingar, fondkonto, sparkonto mm.

Svar på tråden Vill ej ha traditionella doppresenter..