• aman

Konstigt/obehagligt pulserande tryck över öronen, koppling till graviditeten?

Skulle behöva någons råd. Helst ett som innebär att allt antagligen är helt lugnt och att jag ska gå och lägga mig.

Har mått allmänt konstigt hela dagen. Det märkliga är okej, men däremot inte att det är som att jag hade ett pulserande tryck i huvudet. Hmm, som att jag får lock som går bort och kommer var tredje sekund. Lite yrsel på det. Det har hållt i sig hela dagen och jag trodde i morse att det berodde på att jag drack en och en halv kopp kaffe istället för endast en, men det borde väl ha gått över vid det här laget!? Jag kan inte låta bli att vara lite orolig att det har med graviditeten att göra. Kan ju nämna att det antagligen är dags inom några veckor då både mina barn kommit i de dagar som kommer nu till helgen i denna graviditet och att delar av slemproppen kommit under hela dagen i större mängd än tidigare. Ännu inget blod dock. Har haft några rejäla förvärkar under dagen men inget regelbundet eller med stor kraft.

Jag vill så gärna slippa åka in för att göra en ctg, bli gullad med och sedan hemskickad. Där jag bor insisterar de alltid på att man ska komma oavsett allvar.

Någon som haft något liknande???

• Svar på tråden Konstigt/obehagligt pulserande tryck över öronen, koppling till graviditeten?
  • Bettanspettan

Vill inte oroa dig men kan det inte va ett tecken på högt blodtryck? Att det nästan brusar i öronen? Ring FL o fråga.

Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
  • aman

Jag brukar ha extremt lågt blodtryck men jag känner definitivt ett brus. Det är som ett pulserande brus som trycker på lite i intervaller. Kanske skulle ringa ändå?...

• Bettanspettan

Ja det tycker jag, för säkerhets skull. Bättre är det väl ändå att du åker i onödan än att nåt skulle hända dig o ditt barn? Lycka till.

Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
Svar på tråden Konstigt/obehagligt pulserande tryck över öronen, koppling till graviditeten?