• sallybuse

Vilken ålder tycker ni man kan vara ensam på natten

När tycker ni man kan lämna en 15 åring hemma ensam på natten.Och själv komma upp och åka till skolan.

• Svar på tråden Vilken ålder tycker ni man kan vara ensam på natten
  • La Lola

När?
    Hur då "när?

Alltså, en 15-åring är ju stor.....

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • mama86
    sallybuse skrev 2008-09-15 23:05:31 följande:
    När tycker ni man kan lämna en 15 åring hemma ensam på natten.Och själv komma upp och åka till skolan.
    absolut. jag gjorde det tidigare än så när jag var tonåring. beror såklart på mognad oxå.
  • sallybuse

Jo visserligen är man väl stor när man är 15 år.De funkar hur bra som helst på dagtid.Men vi har ju ingen närma oss om de skulle vara något.Jag ska jobba natt och min man är 100 mil från Skåne.Ja man får väl testa och se om de funkar.Man är ju rätt så stor när man är 15 år.han har ju sagt de själv att jag är ju stor nu.

• Lundby87

Tror att e det vecko dag kan man nog chilla. kan ha en kompis över om h*n känner obehag

• sallybuse
    Emmmi skrev 2008-09-15 23:19:20 följande:
    Tror att e det vecko dag kan man nog chilla. kan ha en kompis över om h*n känner obehag
    Vad är chilla för nått
  • Llimen

min syster har varit själv på nätter sedan några år, hon är femton nu.
    Tänk på att en hel del ungdomar flyttar hemifrån för att gå på gymnasiet när de är 16 bor då helt själva/med en kompis.

• studentbruttan29

ja, 15 år är okej för mig. Men bara om jag vet att han är en sådan som stänger av spisen o sånt. Även också att han vet vad han ska göra OM det börjar brinna i huset.

• Annaïck

Ring barnets lärare och kolla närvaron på morgonen. Lämna inte ensam på helgen. Så skulle jag göra om jag var orolig för att lämna. Sedan får man väl fråga 15-åringen om den vill ha en kompis som sover över.

Man känner ju sitt barn och vet vad det klarar av. Är det en riktig strulputte som inte gillar skolan kanske det inte är läge att lämna.

• La Lola
    Annaïck skrev 2008-09-15 23:35:59 följande:
    Ring barnets lärare och kolla närvaron på morgonen. Lämna inte ensam på helgen. Så skulle jag göra om jag var orolig för att lämna. Sedan får man väl fråga 15-åringen om den vill ha en kompis som sover över. Man känner ju sitt barn och vet vad det klarar av. Är det en riktig strulputte som inte gillar skolan kanske det inte är läge att lämna.
    Varför inte ensam på helgen?
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
Svar på tråden Vilken ålder tycker ni man kan vara ensam på natten