• Anonym (Blyg..)

2 mån efter förlossning.. ägglossning utan mens?

Hej hoppas att någon varit med om liknande eller någon som vet.. som kan göra mig lite klokare..

Födde min dotter för 2 månader sedan och har i helgen haft ägglossnings flytningar. Har inte fått tillbaka min mens än (hel ammar.) Betyder det att min mens är på väg tillbaka efter förlossningen eller kan man ha ägglossning utan mens?

Tacksam för kloka svar/funderingar

• Svar på tråden 2 mån efter förlossning.. ägglossning utan mens?
  • Lundby87

om det va äl som du misstänker kommer mens om ca 2 veckor eller ett plus om ni sexat

• Den tjugosjunde

Jag hade precis som du beskriver, men mensen kom efter två månader till. Har tyvär inget vettigt svar..

• Anonym (Blyg..)

Okey, jo det var ursäkta detalj.. (slem sekret) exakt som innan graviditeten.  

Flört Söker inget pluss än på ett tag, mest nyfiken över om mensen är på väg efter så många månader utan! Eller om man kan ha ägglossning utan mens...
    Okey får väl förbereda mig på att mensen är på G snart...

• Southern Belle

Man kan inte ägglossa och sedan inte få mens (med en graviditet som enda undantag) så inom ett par veckor vet du om du ägglossade eller inte.

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Anonym (Blyg..)

Tack för svar!

• Dancia

Jag fick min mens 13 veckor efter förlossningen. Jag hade massa flytningar däremellan. Flytningarna behöver inte betyda att det är ägglossning, det tar ju lite tid för livmodern och allt att ställa om sig, därför kanske det kommer mer flytningar än vanligt.

• Anonym (Blyg..)
    Jag kanske ska förklara lite närmare..
    Alltså det är inte mer flytningar det är slem trådiga flytningar exakta som de jag hade innan jag blev gravid.
    Jag fick dessutom svamp i underlivet i samband med det, (får det enbart i samband med ägglossning, varje månad... mindre kul) Slapp svamp infektioner under hela graviditeten, så skönt!! Det är oxå en anledning till varför jag är till 99% säker på att det är ägglossning.

Fler svar?
  • Dancia
    Anonym (Blyg..) skrev 2008-09-15 23:37:21 följande:
    Jag kanske ska förklara lite närmare..Alltså det är inte mer flytningar det är slem trådiga flytningar exakta som de jag hade innan jag blev gravid. Jag fick dessutom svamp i underlivet i samband med det, (får det enbart i samband med ägglossning, varje månad... mindre kul) Slapp svamp infektioner under hela graviditeten, så skönt!! Det är oxå en anledning till varför jag är till 99% säker på att det är ägglossning. Fler svar?
    Usch vad jobbigt att få svamp vid varje ägglossning, konstigt att det försvann under graviditeten, men kanske var för att du inte hade nån ägglossning då . Ja, men då har du säkert ägglossning, den ska ju komma igång och det är ju fullt normalt att den kommer vid denna tiden.
Svar på tråden 2 mån efter förlossning.. ägglossning utan mens?