Hur göra me flaskor utomlands?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 07:59Hur gjorde ni rent nappflaskorna? Tog ni me borste o diskmedel?
ja, jag tog med en liten flaska diskmedel + diskborste!
Tog med diskmedel men glömde borste, gick bra ändå. Hade med vattenkokare så jag kokade nappen ett par ggr oxå...
Man KAN köpa disk-attiraljer utomlands också, jag loooovar..... Dom diskar liksom där också.
Måste fråga vad ni hade diskmedlet i? Åker till Kanarieöarna 13 okt med en 17 månaders, ska ha med välling men ingen vattenkokare. Hur göra rent flaskorna på rummet? Varmvatten direkt från kranen är väl inte så bra kan jag tänka?
Vi sköljde bara med hett vatten. Ibland bad vi de på någon restaurang att diska.
jag köpte en liten flaska (en sådan som man kan fylla på med eget schampoo och liknande från hm) och fyllde med diskmedel, så behöver man inte ta med så mycket!
när vi for till canarie öarna i vintras var tjejjan 1,5 år...jag hade bara med flaskan och välling pulver... sedan gick vi bara till restaurangen som fanns på hotellet och fyllde tevatten i flaskan skakade lite med pulver och så fick den kallna.. funkade hur bra som helst så slapp vi ta med vattenkokare, samma när vi rengjorde den efter hon drukit vällingen på kvällen sköljde vi den med vatten från flaska och sen på morgonen tog vi och fyllde den med tevatten som vi skakade ur den med så lite bakterier om det fanns några förhoppningsvis dog =) det funkade jättebra...=) ha en trevlig resa =)
Jag brukar ha med en termos som man kan fylla med hett vatten efter säkerhetskontrollen på flyget, på restauranger och barer ocsv. På så sätt kan man fixa välling när man behöver. Blanda vällingen med kallt vatten och fyll på med hett till lagom ättemeratur.