• Flippen

Ni som använder POP ytterkläder....

Jag gillar verkligen POP's kläder men har aldrig köpt ytterkläder där innan men tänkte göra det nu.

Så ni som är hemma i POP djungeln:
    Vilka kläder skulle ni rekommendera att köpa nu när det är ca 10-15 grader, lite sol, lite blåst, lite regn?
    Mina barn är 6 mån och 3 år.

Likaså, vad ska man ha när det blir lite kallare?

• Svar på tråden Ni som använder POP ytterkläder....
  • Repris

Vi har precis köpt en fleecewindstopper och skalbyxor från Pop och de funkar utmärkt i höstvädret. Fleecen är vindtät och vattentät och lite stor så att sonen kan ha en varm tröja under. Byxorna är lätt fodrade och perfekt att ha som överdragsbyxor.

• Flippen
    Repris skrev 2008-09-16 09:33:25 följande:
    Vi har precis köpt en fleecewindstopper och skalbyxor från Pop och de funkar utmärkt i höstvädret. Fleecen är vindtät och vattentät och lite stor så att sonen kan ha en varm tröja under. Byxorna är lätt fodrade och perfekt att ha som överdragsbyxor.
    Vad menas med skalbyxor? Har sett att det finns skaljacka också men har inte riktig koll på vad det är.
  • Repris

Att det är liksom överdragskläder som är vind- och vattentäta men inte så värmande i sig själva. Om det är kallt kan man ha en tjock tröja under. Men det är perfekt i det här vädret, innan det är riktigt kallt. Passar bra om man klär efter principen "lager på lager".

• Viran

vi har skalbyxor + jacka med vindfleece under eller bara den beroede på hur kallt det är.

• Acke

Vi använder vindfleecen och skaljackan från POP...När det gäller yxor så har jag "snålat" och där använder vi gummibyxorna från HM/LIndex när det blir kallare. Just vindfleecen och skaljackan är kanon tycker jag. Skaljackan tål ju väta så den använder vi när det regnar också.

Klart värt priset eftersom vi i stort sätt använder plaggen året runt tillsammans eller var för sig.

Jag skulle dock inte köpa det till den mindre killen, känns som att det är värt investeringen när de är uppe och rör sig innan dess kan man ju bädda ner dem i vagnen.

• LeoNo4AleXo6

4- Åringen har skalbyxorna, fleccen och skaljackan nu. Kanon!

Lillebror på 2- år får ärva, gummibyxor från Lindex, flecce och skaljackan från POP.

Tycker att "vanliga" gummibyxor nästa är bättre än POP´s skalbyxor, åtminstone när de är mindre och geggar mer.

Svar på tråden Ni som använder POP ytterkläder....