• Alice in Wonderland

Ni som klär era barn i POP, Me & I, Katvig, Molo och andra märkeskläder...

...hur mycket tjänar ni egentligen? Det har jag funderat länge över. Anser inte att vi tjänar så dåligt, men vi har trots det inte råd att klä vår dotter i märkeskläder utan hon får faktiskt gå runt i Lindex, HM, Kappahl och ärvda kläder. Vi tjänar tillsammans 55600:-/månad brutto, jag och min sambo. Vore intressant att veta vad ni andra som anser er ha råd med såna kläder tjänar.

• Svar på tråden Ni som klär era barn i POP, Me & I, Katvig, Molo och andra märkeskläder...
  • carro79

min kille får ut ca 17.000 efter skatt och jag får ut min fp på ca 10.000. jag handlar mycket från pop men inte så mycket av de andra andra märkena som du nämde, jag tycker inte att pop e så dyrt. jag handlar givetvis på HM och Lindex oxåGlad

• flingflong

Kanske handlar om vad man prioriterar än om just vilken inkomst man har? Sedan är det ju klart, att man har möjlighet att handla dyrare kläder om man har mer pengar fast det kanske inte är lika viktigt för dig att köpa märkeskläder som det är för andra?

Livet tar oväntade vägar lite då och då, bäst att hänga med i svängarna
  • Engla75

Handlar väl om hur stor månadskostnad man har också (t ex hus).

• Miss Lau

Jag tror nog att om man ska generalisera så är det de som tjänar minst som köper dyrast barnkläder. Dels pga att de prioriterar det och dels pga osäkerhet.

Obs, jag säger inte att det alltid är på det viset så ingen behöver ta åt sig!

• hallon80

Vi köper märkeskläder till sonen för att dom håller bättre och är snyggare... Vi tjänar inte massor..men vi har valt att lägga pengarna på honom.

Orzia
    Säger som du..tradera

Mina älsklingar A & F
  • Abessiniern

Jag handlar inte mycket dyra barnkläder själv så jag kanske inte borde svara. Men jag tror att det beror på ganska många faktorer. Vi lägger inte så mycket pengar på kläder till oss själva heller, mode är inget stort intresse i vår familj. Vi prioriterar andra saker. Sen tror jag att många köper och säljer den typen av kläder över nätet en hel del. Något som jag inte känner att jag har ork och intresse för. Jag tror inte huvudsakligen att det handlar om nettoinkomsten vilka kläder man köper.

• challan82

vi har mycke begagnade kläder så därför så unnar jag min dotter några plagg från me and i lite då och då :) Vi handlar kanske kläder åt henne för 2000 per år.... Den yngre får ärva av henne sedan....

Vi handlar såklart på vanliga ställen också

• hallon80
    challan82 skrev 2008-09-16 10:21:04 följande:
    vi har mycke begagnade kläder så därför så unnar jag min dotter några plagg från me and i lite då och då :) Vi handlar kanske kläder åt henne för 2000 per år.... Den yngre får ärva av henne sedan....Vi handlar såklart på vanliga ställen också
    Oj, det är vad jag handlat till sonen för denna månaden..och lite till:-O men jag är shopoholic...
    Mina älsklingar A & F
  • MaPaFrid

Vi blandar hejvilt mellan alla märken och kedjor. Jag tycker inte att man måste ha märkeskläder i allt (egentligen måsta man inte ha det i nåt) men vissa saker köper jag för att de håller bättre, är fina, könsneutrala och sköna.

• Missnööjd

Jag tycker att det är stor skillnad i kvalite, i alla fall när man talar om bodies och t-shirts. Jag vill köpa tröjor som inte tappar formen efter en tvätt. Kappahl och Lindex har absolut sådana kläder, vilket jag köper, men HM's tycker jag är relativt värdelösa. Ytterst sällan jag köper där. Men jag letar alltid efter rea. Både Kappahl, Lindex och andra affärer. Nu senast har jag köpt märkeskläder (Katvig, Molo och Hollys främst) med 70% rabatt. Då blir ju kläderna billigare än om jag skulle köpt dom på HM. Sedan när dottern växt ut dom lägger jag ut dom på auktion på tradera då andrahandsvärdet är ganska högt. Har 8 auktioner ute nu och intresset är stort.

Så i slutändan anser jag mig få tillbaka de pengar jag lagt ut. Dels genom faktiska pengar genom auktioner, men även genom att jag kan tvätta dem utan att de förlorar form eller färg.

Svar på tråden Ni som klär era barn i POP, Me & I, Katvig, Molo och andra märkeskläder...