8 mån & dräktig????
Hej,
jag har en helt underbar liten valp! Hon är så lätthanterlig, skäller inte, hårar inte ner & ja, hon passar oss utmärkt. En otroligt snäll hund och där är många, många som kommenterar just det - att hon är så trevlig och lätt att ha att göra med. Hon träffar ändå mycket folk, då hon är med mej på mitt jobb varenda dag.
Hon är född 16 jan & i somras upptäckte jag att hon löpte! Första gången jag har hund & jag blev ganska chockad, tyckte nog det var lite väl tidigt?! I alla fall såg jag att hon blödde den 19/7 & eftersom hon fixade det själv så vet jag inte riktigt hur länge till hon blödde. Däremot misstänker jag att hon blivit dräktig. Det var en kollega som såg att hon fått så stora "tuttar" för ett tag se´n. Visst, dom kan bli skendräktiga men hon har inget annat beteende av att vilja bädda ner gosedjur osv. Nu ser jag ju själv att hon är kraftigare än hon varit innan...tycker absolut inte hon har en rund boll till mage, men är liksom bredare hela hon. Var rätt så klen innan. Vi klipper ner henne i början av aug & då såg man ju verkligen hur tanig hon såg ut, när man varit så van att se henne med all päls! (långhårig)
Jag har ringt veterinär idag, men kommer inte fram. Ska prova igen. Men ni med erfarenhet...hur funkar det för en så ung hund att få valpar?? Jag förstår ju att det inte är det ultimata alls, men skulle det nu vara så så är det ju alla gånger försent med abort.
Tips? Råd? Någon?