Sparar ni barnens kläder, alltihop eller bara vissa plagg?
Min mamma har sparat i stort sett alla kläder från min bebistid (0 mån -24 mån ungefär) och det gäller även skor, vissa leksaker (pussel, dockor, läsböcker, även Pixiböckerna) samt ett påslakanset med Mumintrollen på (vitt & grönt, skitfräckt!)
Många av grejjerna har nu min dotter fått ärva och har lika kul att leka med som jag en gång hade samt att det ger mig värsta nostalgitrippen att läsa de där böckerna för henne som min mamma läst för mig. Jag har t o m en bok som min pappa hade när han vart barn "Kungens hatt" som jag läser för henne!!
I dagens samhålle är det ju lite mer slit och släng och alla säljer och köper ju visst på Tradera...
Jag undrar om ni sparar bebiskläder för framtiden att ha som minne och om ni isåfall sparar rubbet eller väljer ut.
Jag önskar att man kunde spara bebisdoften på burk och ta fram och sniffa på när de är äldre *galen*
Än så länge har jag sparat ALLT men tänkte ta ett ryck och rensa lite och sälja. Behålla godbitarna själva men inser att när jag väl sitter där med klädpåsarna så kommer jag ha svårt att överhuvudtaget slänga eller sälja något..
Hur har i gjort? Hur tänker ni göra? och hur tänker ni?