• Casper04

Mitt första barns far och hans nya gör mig tokig!

Nu lär dom våran son att det är okey att slåss! Hon har en dotter på runt två år som tydligen är ganska elak och nu lär dom min son att han ska slå tillbaka istället för att dom lyfter sina häckar och säger till jäntan! Så vad händer nu jo han slår sin ettåriga kusin när hon är dum. Han ska bli storebror i oktober. Jätte kul tycker han men vad händer när hans lillebror kommer upp i den åldern och ska testa sina gränser. Jo han kommer att få spö av sin storebror på 6 år för hans idiotiska pappa lär honom att man ska slåss och försvara sig!
    Jag mår skit dåligt när han slår tillbaka och så tittar han på mig och vill ha beröm för att han gjort som han fått lära sig och jag säger att han gör fel att man inte får göra så. Jag ser på han att han blir besviken och sårad framför allt sårad. Men vad ska jag göra? Ja jag har pratat med hans pappa och han förnekar det men det är hans nya som själv talade om att dom gör så och min son har aldrig någonsin slagits och att han pappa ljuger om något som jag tycker är fel och vill ändra på är jag inte ett dugg förvånad över eftersom han tycker att han är årets pappa och alltid gör rätt.

• Svar på tråden Mitt första barns far och hans nya gör mig tokig!
  • Gnuttan80

Prata med henne och berätta vad konsekvenserna har blitt. Säg kan ni inte istället pröva med att...

Naturligtvis med en trevlig ton så kanske det löser sig!

• Casper04

Hon bor inte här i krokarna och jag träffar henne inte. Det var under deras semester som jag träffade henne för första gången. Hon skulle säkerligen gå att prata med men det spelar ju ingen roll så länge pappan är som han är för hon sätter sig ju inte emot honom och ahn anser ju att han gör rätt.

• Ärlig

Att lära ett barn att slå är inte samma sak som att lära ett barn slå tillbaka.
    Att vända andra kinden till är förgånget.
    Öga för öga, tand för tand, är någon dum, var dum tillbaka.
    Är någon snäll, var snäll tillbaka.

• Casper04
    Ärlig skrev 2008-09-16 11:36:32 följande:
    Att lära ett barn att slå är inte samma sak som att lära ett barn slå tillbaka.Att vända andra kinden till är förgånget.Öga för öga, tand för tand, är någon dum, var dum tillbaka.Är någon snäll, var snäll tillbaka.
    Haha nu skojar du väl. Menar du på fullaste allvar att det är okey att min fyråring slår hennes 2 åring. Att min fyra åring slår min systers ett åring men hallå där? är du riktig eller?
    Vi pratar om små barn inte gladiatorer.
  • Casper04
    Ärlig skrev 2008-09-16 11:36:32 följande:
    Att lära ett barn att slå är inte samma sak som att lära ett barn slå tillbaka.Att vända andra kinden till är förgånget.Öga för öga, tand för tand, är någon dum, var dum tillbaka.Är någon snäll, var snäll tillbaka.
    Eftersom han aldrig har slagits förut utan har kommit till dom vuxna och talat om eller gått därifrån så ja dom har lärt honom att slåss.
  • Ärlig

Slå TILLBAKA.
    Att någon ANNAN har slått FÖRST.
    Om en ettåring slåss (föga troligt) så ja, då får hon lära sig den hårda vägen att "slår jag får jag ont tillbaka"

Jag är på riktigt.

• Casper04
    Ärlig skrev 2008-09-16 11:58:11 följande:
    Slå TILLBAKA.Att någon ANNAN har slått FÖRST.Om en ettåring slåss (föga troligt) så ja, då får hon lära sig den hårda vägen att "slår jag får jag ont tillbaka"Jag är på riktigt.
    och vad lär dom sig av det då? jo att slå en gång till. Istället för att lära sig att man slåss inte alls. Hon är 1 år och 4 månader ja hon slåss antar att du inga egna barn har eftersom du inte kan tro det. Jag slog han, han slog mig, så då slår jag han igen. Konstigt att våldet ökar när man ska lära ungarna att slåss med varandra redan på förskolan.
    Den hårda vägen...... Ledsen men det funkar inte riktigt så. Ren lathet hos föräldrarna om barnen ska lära varandra vad som är rätt och fel. Till och med när dom går upp i skol åldern så får dom lära sig att man ska prata med läraren om någon är dum.
    Vad gör skolan om två elever slåss jo dom går emellan inte uppmuntrar dom eleverna till att fortsätta och lösa sina problem själva.
  • Ärlig

Har barn men de slåss inte. Har även haft en hel del spring av grannungarna här, allt emellan 4-10 års ålder och visst har de slagits men inte längre.
    De vet att de får tillbaka.

Den som börjar är den som är dummast. Att slå en gång till för att någon slog tillbaka är inte okej, att kalla det lathet att låta barn slåss känns märkligt, det gäller att hänga med ifrån start vem som gjorde vad.

Om lärare behöver sära på elever pga av slagsmål så är det uppenbarligen en utav de som är dummast och borde lärt sig från start att ett slag ger ett slag tillgodo.

Svar på tråden Mitt första barns far och hans nya gör mig tokig!