• mariiiiie

smörgåstårta för 60 pers, vad kostar det ungefär att göra själv?

ja, som rubriken lyder.. vad kostar det på ett ungefär att göra smörgåstårta för 60 pers?

/marie

• Svar på tråden smörgåstårta för 60 pers, vad kostar det ungefär att göra själv?
  • Linnea84a

runt tusenlappen kanske, beror helt på vad du vill ha på=)
    jag brukar göra efter ett recept med 20 ägg och ett kg skinka i=) sen kommer jga inte ihåg mer än cremefraich å majonäs men det blir inte så värst dyrt.den tårtan blir till ca 15 pers om jag inte minns helt fel.
    sen grönsaker,räkor, skinka å nån ostskiva på ovansidan.

• Heavenlyfaith

1000:- ??!
    Ja, det beror väl säkert vad du har på... skinka, isbergssallad, tomat o gurka o lite majonäs är ju billigt.
    Personligen tycker jag om mat genuint o skulle inte välja äta en trist o fantasilös tårta.
    Min med lite lax, räkor o kräftstjärtar fylld med fetaoströra med rosmarin samt färskost o romsås går på betydligt mer pengar!
    Som sagt, vad ska du ha i/på?

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Tristanya

beror ju helt på vad du ska ha på!
    vi brukar köpa:
    Formfranska, ägg, purjolök, kaviar, tonfisk i vatten (sån burk), majonäs, dill, Smältost (tar den med hamburgekött i o pepparrot för annars måste man köpa det löst), gräddfil, o Skinka (TUnna skivor, sån ask), ost, gurka, körsbärstomat, räkor, vindruvor..
    o sen smör på alla skivor..

brukar bli runt 10-12 portioner av den. o priset lanader väl runt 200-300kr där nånstans.. vi brukar dock göra en mindre, men skulle tippa på att priset landar runt 200-300kr för denna!

Svar på tråden smörgåstårta för 60 pers, vad kostar det ungefär att göra själv?