• Nelly05

Mössa som knyts för större barn??

Är det bara jag som har en 1 1/2 åring som behöver en snygg mössa som knyts under hakan? har den inte knyte så kommer den åka av på 2 röda sek. Verkar bara finnas snygga mössar utan i hans strl..tips?

• Svar på tråden Mössa som knyts för större barn??
  • Bubbilub

Har samma problem. Det finns inte mössor med knyte under hakan för "stora" barn. Polarn och pyret har inte heller.

• Tess the mess

Då säger jag Villervalla Deras mössor med knyt går upp till 18mån, jag gillar inte riktigt designen på dem men det är ju en smaksak

• Bubbilub

Men storlek 18 månader passar inte på en 18-månaders som är stor. Nåja, jag får plocka fram sylådan och sy i egna band... eller hoppas på att sonen lär sig att mössa är bra nu när det börjar bli kallare ute.

• Tess the mess

Polarn har två varianter av knytmössor för större barn. En i windstoppermaterial och en vanlig toppluva som båda har knytning under hakan. Finns i massor av färger, jag köpte såna i förra veckan och de finns även på hemsidan.
    De finns i storlekar upp till 6 år och det borde väl funka även på en 18-månaders med stort huvud

• Tess the mess

Fler tips: www.matadorkids.se/index.php&productId=2401 (stl 1-3 år)

www.freshmilk.se/product_info.php&products_id=1626 (också 1-3år)

Sen har ju H&M modeller med snören och tofsar, typ denna shop.hm.com/se/&dept=BARN_POJ_ACC_MOS som jag brukar knyta under hakan på mina barn De finns både i butik och på nätet.

www.lindex.com/se/Products/Product.aspx&subid=1357445&prodid=2079778&parentid=111365&promolevel=true&color=457077&NewView=true

Så visst finns det mössor som man kan knyta

• Bubbilub

Tack för tipsen! Det kanske är lättare att hitta vintermössa med snören än att hitta en sommarmössa med det. Får ut på jakt! Hade gett upp efter sommarens letande.

• Tess the mess

Hahaha, ja kanske det Lycka till!

• Tess the mess

Puffar och vill att TS ska hitta massor av fina mössor med knyt

Svar på tråden Mössa som knyts för större barn??