• DHF

Pojke eller flicka? Surt eller sött under graviditeten?

Hej, min kompis påstår (vilket jag inte tror på och tänker bevisa det med denna tråd) att om man är sugen på surt under graviditeten så är det en pojke, och är man sugen på sött så är det en flicka.

Så min fråga är - stämde det in på dig?
    Sött för flicka alltså, och surt för pojke.

PS. Jag var faktiskt sugen på surt och det blev en pojke, men enligt mig är det ren slump.

• Svar på tråden Pojke eller flicka? Surt eller sött under graviditeten?
  • Åskan

Förra gången, surt o salt, pojke.

Denna gång, surt, salt OCH sött. Vet ej kön

• Pixxi

Det är nog jätteolika, men jag har varit sugen på sött o fått en pojke o surt o fått flickor,

Tradera.... tidskrävande hobby
  • Cecese

Jag har haft samma sug alla 4 gångerna och fått 2 flickor, 1 pojke samt väntar pojke igen.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Linblom

Förra gången var jag sugen på surt och det blev en flicka, och denna gången var jag först sugen på sött och nu surt och salt...vet inte om det är en pojke eller flicka än.
    I vilket fall så är det bara påhitt...

Har en liten Elvira född 070507 som ska bli storasyster i februari!
  • fiamalm

Surt, det blev en pojke.

• DHF
    Svar på #4
    Haha... tack för alla svaren.
    Läste just upp de för henne via telefon, hon blev lite tyst men står fast vid sitt... än så länge
  • ee06

Va bara sugen på sött o det blev en pojke =)

• Hansen

Jag hade surt, salt å sött!

Beroende av citron första tiden..sen lakrits och sen kexchoklad...men pojke blev de;p

• challe 1

surt. citroner var hur gode som hellst. tittade ut en liten tjej.

• Tinkerbelle

Har varit sugen på samma saker under mina graviditeter och det vart varken surt eller sött Surt gav/ger mig halsbränna och sött var jag inte det minsta sugen på. Ut kom en flicka första gången och nu ligger en liten pojke i magen.
    Är mer sugen på saker som hamburgare, husmanskost och pommes.

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Daddys Girl

Båda gångerna har jag första halvan av graviditeten bara varit sugen på frukt och friskt ( typ juice). Och sen andra halvan har jag blivet sugen på godis, choklad, glass. Första barnet en pojke och andra blir en flicka.

• FruOlsson

töserna- choklad och annat onyttigt
    pojken - nyttigt bara frukt och vatten

• lkpg

JAg va sugen på Glass glass glass(och jag tycker inte om glass i normala fall) o mandariner. Fick en flicka =)

• 0 maja 0

sött i mängder, och gillar inte sött så mycket annars. jag väntar en flicka

• Smulan74

Pojke nr1 : chokladdoppade marsipangrisar, munkar, bakelser, tomater
    Pojke nr2 : vansinnigt mycket isglass (åt 80 st/dag), nötcreme
    Pojke nr3 : nutella, mandariner
    Dottern : MAX små ostburgare, potatis & sås, ris & sås, pasta & sås...aldrig tillbehören så som korv, kött osv

Nu är jag återigen sugen på choklad och fikabröd i alla dess former. Varma mackor med fetaost & tomat på sidan om. Potatis och sås...Coca cola och Bravo apelsinjuice. Enligt rutinUL är det en liten kille i magen

För mig har det alltså varit sött för pojkar och....ja jag vet inte vad man ska kalla det för tösen hahaha.

Oscar 9412, Victor 9608, Anton 9812, My 0401 och v21
Svar på tråden Pojke eller flicka? Surt eller sött under graviditeten?