• Emelianfian

För och nackdelar med Babytravel syskonvagn?!

Köpte nyligen en beg. Emmaljunga syskonvagn, men ångrar mig nu bittert. Är inget större fel på vagnen i sig, men den känns trång och kort i suffletten, min dotter är 9mån och slår redan i den känns inte så lovande.

Nu har jag kikat på en Babytravel syskonvagn. Men måste få veta lite mera om den. Har babyproffsens kartalog här hemma men står ju inte så jättemycket om den ändå sen är det ju roligt att se vad andra som använder/använt vagnen tycker om den. Så berätta allt ni vet och sånt som är bra att veta, några saker jag funderat på är om de går in på stadsbussarna? Kan den köras i rulltrappa? Hiss?

tack på för hand.
    ♥ Nellie - dec 2oo7 ♥ syskon på väg - jan 2oo9 ♥
  • Svar på tråden För och nackdelar med Babytravel syskonvagn?!
  • Emelianfian

*puff* :)

• Paradise

Jag har själv köpt en Urban Jungle. Den är väldigt lätt och liten om man jämför med andra vagnar och jag är supernöjd. Väger bara 14 kilo!!!! Baby Travel väger ca 18 kilo tror jag. Jag valde mellan Baby Travel och UJ och bestämde mig dels pga av vikt och dels pga att jag har hört vissa säga att de tyckte att baby travel var mer trögkörd. Har en single UJ sen innan och älskar den!!! Åk till en affär och testkör lite mellan olika vagnar!!!

• Emelianfian
    Paradise skrev 2008-09-16 15:42:05 följande:
    Jag har själv köpt en Urban Jungle. Den är väldigt lätt och liten om man jämför med andra vagnar och jag är supernöjd. Väger bara 14 kilo!!!! Baby Travel väger ca 18 kilo tror jag. Jag valde mellan Baby Travel och UJ och bestämde mig dels pga av vikt och dels pga att jag har hört vissa säga att de tyckte att baby travel var mer trögkörd. Har en single UJ sen innan och älskar den!!! Åk till en affär och testkör lite mellan olika vagnar!!!
    har testkört båda... men tycker att UJ var på tok för dyr för våran del. sen var deras liggdel väldigt liten.
Svar på tråden För och nackdelar med Babytravel syskonvagn?!