• SnipSnapSnut

Ni som blev gravida direkt efter missfall-fick ni missfall igen eller lyckad grav??

Vi har precis fått missfall och undrar om vi vågar köra på direkt igen. Jag undrar om ni som blev gravida på en gång, utan mens, fick missfall igen eller om det blev en lyckad graviditet denna gång? En del av er har kanske inte hunnit föda än men har haft det okomplicerat hittils....snälla skriv om hur det gått för er!!

• Svar på tråden Ni som blev gravida direkt efter missfall-fick ni missfall igen eller lyckad grav??
  • Mirakel händer

Jag fick MA april -94, maj -94 vart jag gravid igen. Jag var i vecka 14 (13+5) när det upptäcktes. Fostret dog någonstans mellan veckorna 10-12.

Sonen föddes mars -95 BF+10.

Jag han inte få någon mens.

(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • SnipSnapSnut

Tack för ditt svar Skönt att se att det kan gå bra

• Mirakel händer
    SnipSnapSnut skrev 2008-09-16 17:22:46 följande:
    Tack för ditt svar Skönt att se att det kan gå bra
    Det var skönt... men de sa på mödra att det kunde gå galet igen eftersom det var så tätt inpå MA. Men vi hade turen på våran sida.
    (¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Crazy Baby

Jag blev gravid igen på första äl efter ma i v.10! Gick bra och dottern är snart 2 år!

• SnipSnapSnut

Vad hade de för skäl till att det kunde gå dåligt igen? Ena gyn sa till mej att vänta 3 månader och då höll jag på att bryta ihop men sedan sa den andra gyn jag pratade med att jag kunde köra direkt och att inga belägg fanns att det skulle vara sämre....åhh man blir ju lite rädd men vill ju så gärna med en gång...

• mammzen till 3

Jag fick 4 missfall på raken men det berodde enligt läkaren på att jag va sjken gravid.....

• Crazy Baby

Det varkar som om alla läkare säger olika saker! Min rekommenderade mig att vänta en mens, men det var bara för att det skulle vara lättare att räkna ut när graviditeten startade, inte för att risken för ma/mf var större!

• LindaMZ

blev gravid efter första mensen efter mitt MA och är i v 27 nu.. det va tvillingar i början men en ville inte förtsätta. så det e bara att köra på=)

• TantaLoran

missfall 1 december 07. väntade med sex tills efter första mensen kommit, körde på igen efter 26 december 07.
    bebis på ett försök, sambon hade ryggskott.
    nu har jag 8 dagar till bf.

vi väntade en mens pga att gynläkaren såg att det fanns en minimal rest kvar efter missfallet och han rådde oss att vänta och låta allt blöda ut med mensen, så jag inte riskerade ett mf till pga att det fanns rester. sen kändes det klokt också.

däremot trodde jag inte det skulle gå så fort igen så jag hann knapt bearbeta missfallet innan jag var gravid på nytt.

• SnipSnapSnut

Så om det finns en liten rest kvar så måste det ut och då får man missfall igen....är det så???

Men om man har rest kvar får man väl inte äl för då har man väl hcg kvar eller? Nä, kanske inte är så....

Svar på tråden Ni som blev gravida direkt efter missfall-fick ni missfall igen eller lyckad grav??